This shows you the differences between two versions of the page.
Both sides previous revisionPrevious revisionNext revision | Previous revision | ||
denik:19_01_11 [2019/01/26 00:24] – transsib | denik:19_01_11 [2019/12/13 05:06] (current) – transsib | ||
---|---|---|---|
Line 1: | Line 1: | ||
- | ====== | + | ====== |
**11. 1.** Vedro, vlhko, ale snad jsme to čekali i horší. Zuzka přežila let a už se jen ptá, jestli je v pořádku políbit zemi. Je. Přistáli jsme na velkém parkovišti, | **11. 1.** Vedro, vlhko, ale snad jsme to čekali i horší. Zuzka přežila let a už se jen ptá, jestli je v pořádku políbit zemi. Je. Přistáli jsme na velkém parkovišti, | ||
Line 13: | Line 13: | ||
Dobré jídlo je třeba trochu hledat - ne, že by tu bylo málo občerstvení, | Dobré jídlo je třeba trochu hledat - ne, že by tu bylo málo občerstvení, | ||
- | Zajímavé je, že ve Stone Town v podstatě neexistuje veřejné osvětlení. Jistý zdroj světla poskytují otevřené obchody a restaurace, ale když ty zavřou, vidět prostě není. Natožpak černochy. Kromě nezvyku | + | Zajímavé je, že ve Stone Town v podstatě neexistuje veřejné osvětlení. Jistý zdroj světla poskytují otevřené obchody a restaurace, ale když ty zavřou, vidět prostě není. Natožpak černochy. Kromě nezvyku |
{{gallery>: | {{gallery>: | ||
- | **13. 1.** Ze Stone Town se vydáváme na odpočinkové plácání | + | **13. 1.** Ze Stone Town se vydáváme na odpočinkové plácání u moře. Jedeme do vesnice Paje, ležící u krásných pláží s jemným bílým pískem. A není to přehnaný popis, opravdu tomu tak je. Zbývá jen se tam dostat. Standardní nabídka je použít taxi a za asi 40 km dlouhou cestu zaplatit 400 000 šilinků (400kč), to sice není vzhledem k vzdálenosti špatná cena, ale kdo se nebojí, cestuje lokální dopravou a o mnoho levněji! Kousek za místním marketem na začátku ulice Karume je stanoviště místních maršrutek dala-dala. Po krátkém dohadování a přeptávání vás některá z nich za příjemných 300 šilinků (opravdu 3 koruny) vezme na terminál Kwarakwao (přibližně " |
Paje je snad ještě rozpálenější než Stone Town, pláže jsou nádherně bílé, písek jemný, moře průzračně modré a do toho se nám nepříjemně připaluje každý nekrytý kousek kůže. V zásadě jediná záchrana je vrhnout se do jedné z pobřežních restaurací, | Paje je snad ještě rozpálenější než Stone Town, pláže jsou nádherně bílé, písek jemný, moře průzračně modré a do toho se nám nepříjemně připaluje každý nekrytý kousek kůže. V zásadě jediná záchrana je vrhnout se do jedné z pobřežních restaurací, | ||
- | Zatímco Stone Town jsme ještě procházeli a užívali malé uličky, práci stavitelů a řezbářů, | + | Zatímco |
- | **15. 1.** Protože nicnedělání jde dělat jen po krátkou dobu, dáváme se znovu do pohybu. Na křižovatce v Paje, jak jinak než rozpálené, | + | **15. 1.** Protože nicnedělání jde dělat jen po krátkou dobu, dáváme se znovu do pohybu. Na křižovatce v Paje, jak jinak než rozpálené, |
{{gallery>: | {{gallery>: | ||
Line 29: | Line 29: | ||
**16. 1.** Před samotnou cestou na druhý břeh ještě vyrážíme na jednu z klasických turistických záležitostí a to sice na výlet do "spice farm", tedy za farmáři produkujícími koření. Nejsme si jisti, zda jsme jen špatně narazili, nebo takto končí většina nabídek, ale jsme poněkud na rozpacích. Samotná cesta přijde na $15, přičemž má trvat přinejmenším 5 hodin. Ne, že by nebyla prohlídka zajímavá, jak roste vanilka, skořice nebo pepř a hřebíček si člověk běžně nedokáže představit, | **16. 1.** Před samotnou cestou na druhý břeh ještě vyrážíme na jednu z klasických turistických záležitostí a to sice na výlet do "spice farm", tedy za farmáři produkujícími koření. Nejsme si jisti, zda jsme jen špatně narazili, nebo takto končí většina nabídek, ale jsme poněkud na rozpacích. Samotná cesta přijde na $15, přičemž má trvat přinejmenším 5 hodin. Ne, že by nebyla prohlídka zajímavá, jak roste vanilka, skořice nebo pepř a hřebíček si člověk běžně nedokáže představit, | ||
- | {{gallery>: | + | Protože máme dost času, stíháme krásně odpolední trajekt ve čtyři a po vyplnění nezbytných dokumentů (lejstro je potřeba vždy) se během dvou hodin přesuneme od břehu Zanzibaru na břeh kontinentální Tanzánie. Dobré poznamenat, že vízum stačí jedno a stejně tak sim karta (Zantel funguje dobře všude). |
- | Protože máme dost času, stíháme krásně odpolední trajekt ve čtyři a po vyplnění nezbytných dokumentů (lejstro je potřeba vždy) se během dvou hodin přesuneme od břehu Zanzibaru na břeh kontinentální Tanzánie. Dobré poznamenat, že vízum stačí jedno a stejně tak sim karta. | + | {{gallery>: |
V Salámu (místní říkají v Daru) se procházíme jen krátce a brzo míříme spát. Druhý den chceme vyrazit do hor, do vesničky Lushoto v pohoří Usambara a tušíme, že na cestu je rozumné si kvalitně odpočinout. Co nás ale ještě před zapadnutím na hostel překvapuje je složení obyvatelstva. Zatímco na Zanzibaru byla naprostá většina původních černochů, v Dar Es Salámu se to naopak hemží Arabskými obchodníky. Ostatně není bezdůvodně jedením z nejdůležitějších přístavů východní Afriky. Zatímco do oblohy se zde tyčí nemálo mrakodrapů, | V Salámu (místní říkají v Daru) se procházíme jen krátce a brzo míříme spát. Druhý den chceme vyrazit do hor, do vesničky Lushoto v pohoří Usambara a tušíme, že na cestu je rozumné si kvalitně odpočinout. Co nás ale ještě před zapadnutím na hostel překvapuje je složení obyvatelstva. Zatímco na Zanzibaru byla naprostá většina původních černochů, v Dar Es Salámu se to naopak hemží Arabskými obchodníky. Ostatně není bezdůvodně jedením z nejdůležitějších přístavů východní Afriky. Zatímco do oblohy se zde tyčí nemálo mrakodrapů, | ||
- | {{gallery>: | + | {{gallery>: |
+ | [[denik: | ||