This shows you the differences between two versions of the page.
Both sides previous revisionPrevious revisionNext revision | Previous revision | ||
denik:16_10_07 [2016/10/21 06:15] – transsib | denik:16_10_07 [2016/10/30 17:41] (current) – transsib | ||
---|---|---|---|
Line 1: | Line 1: | ||
- | ====== | + | ====== |
+ | ===== Agra ===== | ||
- | 7. 10.: Začíná nám správné turistické období. Dorazili jsme do Agry, k snad nejznámější indické památce, k Taj Mahalu. Ten rozhodně není v Agře jedinou památkou, ale my se pokusíme přiliš dlouho nezdržovat a omezit se jen na základ. Taj Mahal je každý pátek zavřený a tak namísto něho dnes volíme pevnost Agra Fort a okolí. Pevnost zde stála údajně už od 11. století, ale podobu, kterou vidíme my, získala až roku 1573. Opevněné území je veliké, přístupná je z něho jen malá část, ale i tak je to procházka na slušné dvě tři hodiny. Škoda zašlé slávy, nechali by jsme se pohostit. | ||
- | V okolí je ještě mešita Jama Masjid | + | **7. 10.:** Začíná nám správné turistické období. Dorazili jsme do Agry, k snad nejznámější indické památce, |
- | Co se nám na Agře nelíbí jsou ceny a jasně viditelná orientace na turismus, hotely, kam se člověk podívá a lepší restaurace plné západních turistů. Co se nám na tom naopak líbí jsou ulice plné barů. S vychlazeným pivem není problém. Sice bychom radši chutný Godfather než místní ekvivalent Gambrinusu Kingfisher, ale až zas tak si vybírat nemůžeme. | + | V okolí je také mešita Jama Masjid a spousta a spousta stánků. Ať s jednoduchým jídlem uvařeným v poněkud horších hygienických podmínkách, |
+ | |||
+ | Co se nám na Agře nelíbí jsou ceny a jasně viditelná orientace na turismus, hotely, kam se člověk podívá a lepší restaurace plné západních turistů. Co se nám naopak líbí jsou ulice plné barů. S vychlazeným pivem není problém. Sice bychom radši chutný Godfather než místní ekvivalent Gambrinusu Kingfisher, ale až zas tak si vybírat nemůžeme. Cenu piva se nám daří usmlouvat z turistických 300 rupií na 150 (55kč) a možná se i trochu blížíme ceně pro místní. | ||
{{gallery>: | {{gallery>: | ||
- | 8. 10.: Když už jsme roztočili kolotoč turistiky, přidáváme na otáčkách a míříme na Taj Mahal. Vstupné rovných 1000 rupií (365Kč, pro místní 40 rupií), 8 miliónů návštěvníků ročně, poctivé kontroly a fronty. Nám se daří fronty jakousi záhadou míjet, část omylem, z části je podstatně dražší lístek alespoň odměněn zvláštním odbavením. | + | **8. 10.:** Když už jsme roztočili kolotoč turistiky, přidáváme na otáčkách a míříme na Taj Mahal. Vstupné rovných 1000 rupií (365 Kč, pro místní 40 rupií), 8 miliónů návštěvníků ročně, poctivé kontroly a fronty. Nám se daří fronty jakousi záhadou míjet, část omylem, z části je podstatně dražší lístek alespoň odměněn zvláštním odbavením. |
Areál Taj Mahalu je veliký (17,5 ha). Samotná budova připomíná vyřezávanou krychli o straně 57 m. Z fotek nám připadala jaksi pohádkově a lehce, skoro jako z papíru. Na místě nás překvapilo, | Areál Taj Mahalu je veliký (17,5 ha). Samotná budova připomíná vyřezávanou krychli o straně 57 m. Z fotek nám připadala jaksi pohádkově a lehce, skoro jako z papíru. Na místě nás překvapilo, | ||
- | Večer odjíždíme vlakem do Váránasí, | + | //Pozn. kontroly: Teoreticky nelze do Taj Mahalu |
- | + | ||
- | Pozn. kontroly: Teoreticky | + | |
{{gallery>: | {{gallery>: | ||
- | 9-11. 10.: Změť uliček, opice, krávy, vodní bůvoli a šance se ztratit na každém rohu. To je staré město ve Váránasí. Vše je trochu špinavé a někde schované. Hostel musíme hledat a to rozhodně ne naposledy. Váránasí se nám ale odměňuje kouzlem, které jinde vidět není. Život města na ghátech velmi efektivně ukončuje Ganga, u které lze najít klidné místo na sezení, nebo se lze za odpočinkem vypravit rovnou na řeku. V městě samotném je údajně přes 20 tisíc chrámů a má být náboženským, | + | ===== Váránasí |
- | {{gallery> | + | **9-11. 10.:** Změť uliček, opice, krávy, vodní bůvoli a šance se ztratit na každém rohu. To je staré město ve Váránasí. Vše je trochu špinavé a někde schované. Hostel musíme hledat a to rozhodně ne naposledy. Váránasí se nám ale odměňuje kouzlem, které jinde vidět není. Divoký život města je náhle zklidněn Gangou. Na jejích březích lze najít tiché místo na sezení na ghátech, případně se za malý peníz nechat vyvézt rovnou na řeku. V městě samotném je údajně přes 20 tisíc chrámů a má být náboženským, |
- | Okolo řeky se podél délky města | + | Gháty se okolo řeky táhnou |
- | Atmosféru Váránasí užíváme pomalu a příjemně, | + | {{gallery>: |
+ | |||
+ | Atmosféru Váránasí užíváme pomalu a příjemně, | ||
{{gallery>: | {{gallery>: | ||
- | V úterý 11. z nejsvatějšího města Hindů odjíždíme na jiho-západ do malé vesničky | + | ===== Orchha |
- | 12. 10.: Je ošklivě brzo ráno a nás probouzí ruch v zastavujícím vlaku. Je to jedině dobře, jedná se o naši zastávku a ačkoliv poprvé cestujeme pohodlnou klimatizovanou třídou (3AC), dál už bychom spát neměli. Vystupujeme v Jhansi, v přestupní stanici | + | V úterý z nejsvatějšího města Hindů odjíždíme |
- | První den stačí | + | **12. 10.:** Je ošklivě brzo ráno a nás probouzí ruch v zastavujícím vlaku. Je to jedině dobře, jedná se o naši zastávku a ačkoliv poprvé cestujeme pohodlnou klimatizovanou třídou (3AC), dál už bychom spát neměli. Vystupujeme v Jhansi, v přestupní stanici do vesničky Orchha. Do té v podstatě neustále jezdí sdílené rikšy, a tak levná a rychlá doprava není problém. Pro představu asi 5 km od železnice k autobusovému nádraží je za 10 rupií, dalších 14 km do Orchhy za 20 rupií (dohromady asi 12 kč). Cena báječná a navíc v praxi zjišťujeme, |
+ | |||
+ | První den stačí akorát na procházku opevněného (polo)ostrova, | ||
{{gallery>: | {{gallery>: | ||
- | Protože památek je okolí dost a dost a nám se nechce v úmorném vedru vše obcházet, v ulici ... lze najít malý obchod sloužící jako čerpací stanice a zároveň půjčovna kol. Ty moc nejedou a nebrzdí, ale stojí 50 rupií na den (18 kč!), takže není co řešit. Jedeme do nedaleké přírodní rezervace (jediným hitem je páv) a po dalších chrámech v okolí. Za návštěvu ještě stojí určitě komplex | + | Protože památek je v okolí dost a dost a nám se nechce v úmorném vedru vše obcházet, v ulici Lakshmi Narayan Temple Rd. lze najít malý obchod sloužící jako čerpací stanice a zároveň půjčovna kol. Ty moc nejedou a nebrzdí, ale stojí 50 rupií na den (18 kč!), takže není co řešit. Jedeme do nedaleké přírodní rezervace (jediným hitem je páv) a po dalších chrámech v okolí. Za návštěvu ještě stojí určitě komplex |
- | Jak nám se stav památek nelíbí, místní ptactvo má na to zcela odlišný názor, kopule chrámů jsou domovem nejen pro holuby, ale také netopíry, sovy, barevné papoušky a obří ptáky vzdáleně připomínající supy. V podstatě každá díra ve zdi je někým obydlená. | + | {{gallery>: |
+ | |||
+ | Jak nám se stav památek nelíbí, místní ptactvo má na to zcela odlišný názor, kopule chrámů jsou domovem nejen pro holuby, ale také netopýry, sovy, barevné papoušky a obří ptáky vzdáleně připomínající supy. V podstatě každá díra ve zdi je někým obydlená. | ||
+ | |||
+ | Zítra máme cestovní den, přejíždíme ze státu | ||
{{gallery>: | {{gallery>: | ||
- | 14-15. 10.: Bhopál | + | ===== Bhopál |
- | A co Bhopál | + | **14-15. 10.: |
- | {{gallery>: | + | A co Bhopál není? Rozhodně turistické město. Máme pocit, že cizinci jsme tu jediní. Centrum zběžně procházíme a v podstatě náhodně ochutnáváme jídlo (kdeže angličtina/ |
+ | |||
+ | {{gallery>: | ||
- | 16. 10.: Ještě v Bhopálu vstáváme a vyrážíme hledat autobusy na jih, do velkého města Indore. Radši bychom vlakem, ale ty jsou beznadějně plné a musíme tedy jet delší, ale horší cestou. Nakonec se probojováváme k nádraží na okraji města a obrňujeme trpělivostí. 5 hodin do Indore, přejezd na další | + | **16. 10.:** Ještě v Bhopálu vstáváme a vyrážíme hledat autobusy na jih, do velkého města Indore. Radši bychom vlakem, ale ty jsou beznadějně plné a musíme tedy jet delší, ale horší cestou. Nakonec se probojováváme k nádraží na okraji města a obrňujeme trpělivostí. 5 hodin do Indore, přejezd na další |
- | [[denik: | + | [[denik: |
{{fbc>}} | {{fbc>}} |