User Tools

Site Tools


denik:16_03_11

Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

Next revision
Previous revision
denik:16_03_11 [2016/03/17 15:18] – created transsibdenik:16_03_11 [2016/03/24 13:31] (current) transsib
Line 17: Line 17:
  
 {{ youtube>R68wzkSqtiQ?small }} {{ youtube>R68wzkSqtiQ?small }}
- 
  
 **14. 3.:** V dnešním plánu je přírodní rezervace Pennisula Valdes, místo, kde bychom konečně měli spatřit dlouho očekávané tučnáky, lachtany a vše žeroucí kosatky. Vyrazit se vyplatí brzo ráno. Oblast leží na poloostrově vystupujícím asi 75km z pobřeží a celá má okolo 50km na šířku a 100km na délku. Silnice jsou jenom prašné (opravdu, jet za jiným autem nejde) a často se narazí na výmol nebo hluboký štěrk -máme půjčení nejlevnější auto s nízkou světlou výškou a zjevně se nám podařilo z podvozku očistit i zažranou špínu. :-)) Okolo cesty jsou četné značky s obrázkem divoké lamy, zde nazývané Guanaco. Prý jde o vzdálenou příbuznou velblouda, co velmi ráda skáče před auta a potkat se s ní ve vyšší rychlosti znamená velký problém pro oba účastníky provozu. **14. 3.:** V dnešním plánu je přírodní rezervace Pennisula Valdes, místo, kde bychom konečně měli spatřit dlouho očekávané tučnáky, lachtany a vše žeroucí kosatky. Vyrazit se vyplatí brzo ráno. Oblast leží na poloostrově vystupujícím asi 75km z pobřeží a celá má okolo 50km na šířku a 100km na délku. Silnice jsou jenom prašné (opravdu, jet za jiným autem nejde) a často se narazí na výmol nebo hluboký štěrk -máme půjčení nejlevnější auto s nízkou světlou výškou a zjevně se nám podařilo z podvozku očistit i zažranou špínu. :-)) Okolo cesty jsou četné značky s obrázkem divoké lamy, zde nazývané Guanaco. Prý jde o vzdálenou příbuznou velblouda, co velmi ráda skáče před auta a potkat se s ní ve vyšší rychlosti znamená velký problém pro oba účastníky provozu.
  
 Pláže jsou v parku oplocené, aby nebylo možné přicházet až ke zvířatům. I když je po sezóně, pár lidí tu je i tak a během největší návštěvnosti to musí být hrůza. Takhle alespoň mají obyvatelé ostrova klid pro odpočinek a páření (jak říkají cedule). Nicméně zatímco lidé se drží na své straně plotu, všechna zvířata nařízení nedodržují... :-) Pláže jsou v parku oplocené, aby nebylo možné přicházet až ke zvířatům. I když je po sezóně, pár lidí tu je i tak a během největší návštěvnosti to musí být hrůza. Takhle alespoň mají obyvatelé ostrova klid pro odpočinek a páření (jak říkají cedule). Nicméně zatímco lidé se drží na své straně plotu, všechna zvířata nařízení nedodržují... :-)
- 
  
 {{gallery>:jam:denik:16_03_14a}} {{gallery>:jam:denik:16_03_14a}}
Line 44: Line 42:
 Ushuaia je v oddělené části Argentiiny, která není se zbytkem spojena pevninou. Volí se tedy nejkratší možná cesta, což je přes chilské hranice, přívozem a prašnou cestou přes hory zpět do Argentiny. Ačkoliv vzdálenost už není tak velká (přímo necelých 300km), užíváme si v serpentýnách s autobusem až do pozdního večera a vytoužené těstoviny s kečupem se servírují až okolo jedenácté :-) Ushuaia je v oddělené části Argentiiny, která není se zbytkem spojena pevninou. Volí se tedy nejkratší možná cesta, což je přes chilské hranice, přívozem a prašnou cestou přes hory zpět do Argentiny. Ačkoliv vzdálenost už není tak velká (přímo necelých 300km), užíváme si v serpentýnách s autobusem až do pozdního večera a vytoužené těstoviny s kečupem se servírují až okolo jedenácté :-)
  
-[[denik:16_03_07| < Buenos Aires a jak na vlak levně]]+[[denik:16_03_07| < Buenos Aires a jak na vlak levně]] | [[denik:16_03_17|Ushuaia, Konec světa i dravá zvěř útočí >]] 
 + 
 +{{fbc>}}
denik/16_03_11.1458224320.txt.gz · Last modified: 2016/03/17 15:18 by transsib