User Tools

Site Tools


denik:16_09_30

Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

Both sides previous revisionPrevious revision
Next revision
Previous revision
denik:16_09_30 [2016/10/12 16:28] transsibdenik:16_09_30 [2023/06/16 11:55] (current) transsib
Line 1: Line 1:
 ====== Putování po svatých i nesvatých místech Amritsaru a Jaipuru ====== ====== Putování po svatých i nesvatých místech Amritsaru a Jaipuru ======
 + 
 +===== Amritsar =====
  
 **30. 9.:** Cestovní den! Cestovat po Indii je úmorné, rozpadající se autobusy, vlaky, rozpadající se silnice a koleje. Tedy silnice víc, na kolejích to tolik nepoznáme. Abychom měli vše co nejrychleji za sebou, pojedeme rovných 26 hodin. Nejdříve 10 hodin autobusem z Joshimatu do Rishikeshe, poté přes hodinu do Haridwaru (vzdálenost je jen 25km, ale kdo ví proč jedeme přírodní rezervací a projíždíme skrze několik řek) a následně nočním vlakem do Amritsaru. Vlakem jedeme v té nejlevnější třídě na spaní, tedy sleeper class. Oproti klimatizované 3AC je to za čtvrtinovou cenu a člověk má stále blízký kontakt s okolím. Přinejmenším co se okolních pachů a prachu z cesty týče. Okna ani dveře se nezavírají (je hrozné vedro), takže vlakem prolétne vše. Zuzka udělala tu špatnou věc, že zkusila svojí horní palandu setřít ubrouskem a pak následující půl hodinu nedělala nic jiného. Špína je tu tak nějak všude. **30. 9.:** Cestovní den! Cestovat po Indii je úmorné, rozpadající se autobusy, vlaky, rozpadající se silnice a koleje. Tedy silnice víc, na kolejích to tolik nepoznáme. Abychom měli vše co nejrychleji za sebou, pojedeme rovných 26 hodin. Nejdříve 10 hodin autobusem z Joshimatu do Rishikeshe, poté přes hodinu do Haridwaru (vzdálenost je jen 25km, ale kdo ví proč jedeme přírodní rezervací a projíždíme skrze několik řek) a následně nočním vlakem do Amritsaru. Vlakem jedeme v té nejlevnější třídě na spaní, tedy sleeper class. Oproti klimatizované 3AC je to za čtvrtinovou cenu a člověk má stále blízký kontakt s okolím. Přinejmenším co se okolních pachů a prachu z cesty týče. Okna ani dveře se nezavírají (je hrozné vedro), takže vlakem prolétne vše. Zuzka udělala tu špatnou věc, že zkusila svojí horní palandu setřít ubrouskem a pak následující půl hodinu nedělala nic jiného. Špína je tu tak nějak všude.
Line 15: Line 17:
 **2. 10.:** Protože v okolí Zlatého chrámu je stále co vidět, dopoledne ještě procházíme Amritsar a večer už nás čeká přejezd do dalšího města o něco více na jih, do Jaipuru. Z hotelu odjíždíme cyklorikšou, někam se dopravit sice trvá déle, během cesty míváme obavu, že nám řidič padne přehřátím, ale je to levnější a snad tím přispíváme na živobytí těm nejchudším. Necháváme si rezervu a s klidem se ještě usazujeme u kolejí před nádražní budovou. Větší indická nádraží mají často elektronické informační tabule. Když fungují, není nejmenší problém najít správný vlak, když tomu tak není, situace se mírně zkomplikuje. V Amritsaru na všech informačních tabulích svítí „Have a safe journey“ (Přejeme šťastnou cestu), ale o odjezdu vlaků tu nikde není ani zmínka. Lidé v okolí zrovna informacemi neoplývají a tak nakonec končíme v kanceláři u přednosty stanice, podle kterého prý vlak čeká na koleji čtvrté. Alespoň, že přednosta ví! Rezervu jsme hezky využili, naše místa našli a teď už se jen nekoukat pod sebe a pokojně a rychle usnout. **2. 10.:** Protože v okolí Zlatého chrámu je stále co vidět, dopoledne ještě procházíme Amritsar a večer už nás čeká přejezd do dalšího města o něco více na jih, do Jaipuru. Z hotelu odjíždíme cyklorikšou, někam se dopravit sice trvá déle, během cesty míváme obavu, že nám řidič padne přehřátím, ale je to levnější a snad tím přispíváme na živobytí těm nejchudším. Necháváme si rezervu a s klidem se ještě usazujeme u kolejí před nádražní budovou. Větší indická nádraží mají často elektronické informační tabule. Když fungují, není nejmenší problém najít správný vlak, když tomu tak není, situace se mírně zkomplikuje. V Amritsaru na všech informačních tabulích svítí „Have a safe journey“ (Přejeme šťastnou cestu), ale o odjezdu vlaků tu nikde není ani zmínka. Lidé v okolí zrovna informacemi neoplývají a tak nakonec končíme v kanceláři u přednosty stanice, podle kterého prý vlak čeká na koleji čtvrté. Alespoň, že přednosta ví! Rezervu jsme hezky využili, naše místa našli a teď už se jen nekoukat pod sebe a pokojně a rychle usnout.
  
-Pozn. jídlo: V Amritsaru je většina restaurací vegetariánská a to dokonce jedna, u které bychom to ani v nejmenším nečekali. Viz fotodokumentace:+Pozn. jídlo: V Amritsaru je většina restaurací vegetariánská a to dokonce jedna, u které bychom to ani v nejmenším nečekali. Vegetariánský McDonald!
  
 {{gallery>:ims:16_10_02}} {{gallery>:ims:16_10_02}}
 +
 +===== Jaipur =====
  
 **3. 10.:** Jaipur je město mnoha možností, ve středu je staré Růžové město, v okolí chrámy a v blízkosti i několik pevností. Nebýt tak neskutečné vedro, asi bychom začali hned z nádraží obcházet památky, ale v tomhle to prostě nejde. Největší útěchu hned po ubytování a tekoucí vodě nám tak poskytl klimatizovaný bar (na dlouho) a klimatizované kino (ještě na déle). V obyčejném baru jsme našli neobyčejně dobře vychlazený Kingfisher s etiketou oznamující obsah alkoholu >5%, ale menší než 8% (tipujeme spíš horní hranici). V neobyčejném kině Rajmandir jsme naopak našli docela obyčejný film o indickém kriketu a aktuálním kapitánovi národního mužstva. Kino je až kýčovitě vyzdobené a určitě stojí za návštěvu, film byl spíše evropského střihu a krom neuvěřitelného příběhu postrádal veškeré tance, zpěvy a náhlé zvraty, jak by se na správný Bollywood slušelo a patřilo. Ačkoliv byl převážně hindsky, nebyl problém zápletky rozluštit. Navíc jsme měli vedle sebe velmi ochotného pána, který nám důležité pasáže překládal. Překládal a rovnou pro jistotu sděloval, jak zápletka dopadne a co se bude dít dál. **3. 10.:** Jaipur je město mnoha možností, ve středu je staré Růžové město, v okolí chrámy a v blízkosti i několik pevností. Nebýt tak neskutečné vedro, asi bychom začali hned z nádraží obcházet památky, ale v tomhle to prostě nejde. Největší útěchu hned po ubytování a tekoucí vodě nám tak poskytl klimatizovaný bar (na dlouho) a klimatizované kino (ještě na déle). V obyčejném baru jsme našli neobyčejně dobře vychlazený Kingfisher s etiketou oznamující obsah alkoholu >5%, ale menší než 8% (tipujeme spíš horní hranici). V neobyčejném kině Rajmandir jsme naopak našli docela obyčejný film o indickém kriketu a aktuálním kapitánovi národního mužstva. Kino je až kýčovitě vyzdobené a určitě stojí za návštěvu, film byl spíše evropského střihu a krom neuvěřitelného příběhu postrádal veškeré tance, zpěvy a náhlé zvraty, jak by se na správný Bollywood slušelo a patřilo. Ačkoliv byl převážně hindsky, nebyl problém zápletky rozluštit. Navíc jsme měli vedle sebe velmi ochotného pána, který nám důležité pasáže překládal. Překládal a rovnou pro jistotu sděloval, jak zápletka dopadne a co se bude dít dál.
Line 45: Line 49:
 {{gallery>:ims:16_10_06b}} {{gallery>:ims:16_10_06b}}
  
-[[denik:16_09_23|< Hledáme v mracích vrcholky Himalájí]]+[[denik:16_09_23|< Hledáme v mracích vrcholky Himalájí]] | [[denik:16_10_07|Nejznámější turistické kousky >]]
  
 {{fbc>}} {{fbc>}}
  
denik/16_09_30.1476282523.txt.gz · Last modified: 2016/10/12 16:28 by transsib