This shows you the differences between two versions of the page.
Both sides previous revisionPrevious revisionNext revision | Previous revisionLast revisionBoth sides next revision | ||
denik:16_09_23 [2016/10/04 20:04] – transsib | denik:16_09_23 [2016/10/12 16:31] – transsib | ||
---|---|---|---|
Line 1: | Line 1: | ||
- | ====== | + | ====== |
**23. 9.:** Joshimat je město o jedné ulici nebo přinejmenším o jedné hlavní ulici. Kvůli blízkosti tibetských hranic tvoří velkou část města vojenská základna a cvičiště, | **23. 9.:** Joshimat je město o jedné ulici nebo přinejmenším o jedné hlavní ulici. Kvůli blízkosti tibetských hranic tvoří velkou část města vojenská základna a cvičiště, | ||
Line 7: | Line 7: | ||
{{gallery>: | {{gallery>: | ||
- | **24. 9.:** Nedaleko od Joshimatu se nachází vesnička Tapovan, od ní jsou asi 3 km vzdálené horké prameny a ještě o něco dále do kopce chrám Bhavishya Badri. Tak zní plán dnešní cesty, zdroje na internetu se v mnohém liší a my jedeme trochu naslepo s tím, že se prostě doptáme. Do Tapovanu jezdí z Upper Bazar street sdílené taxíky. 13 km, 30 rupií (12 kč) a do půl hodiny jsme na místě. Potud dobré, dál to začíná být zákeřnější. Z Tapovanu pokračujeme po prašné silnici ony 3 km a procházíme přes několik u cesty postavených slamů (možná budek rodin pracujících na stavbě silnice, těžko poznat). Horké prameny, kde se dříve dalo koupat, jsou nyní jen malá kouřící skála u silnice a místo ponoření těla do horké lázně nabízí opláchnutí obličeje. Pod silnicí postavené bývalé bazény bohužel nefungují. Nedá se nic dělat a my tedy pokračujeme dál, za očistou duševní. Do chrámu Bhavishya Badri značená cesta nevede a tak hledáme. Po stejné cestě jdeme asi další 2 km a odbočujeme doprava nahoru nenápadnou brankou. Vše je samozřejmě jen hindsky, ale kódová slova (názvy vesnic) u domorodců fungují. Zjevně je jim nás trochu líto, a za otázku dostáváme na posilněnou okurku s chilly. :-) Jdeme přes vesnici Saldhar a do kopce do vesnice Subhay, kde chrám leží. Tedy, ležet by měl. Uprostřed cesty nás zahání nemilosrdné himalájské počasí. Brát si do hor pláštěnku? | + | **24. 9.:** Nedaleko od Joshimatu se nachází vesnička Tapovan, od ní jsou asi 3 km vzdálené horké prameny a ještě o něco dále do kopce chrám Bhavishya Badri. Tak zní plán dnešní cesty, zdroje na internetu se v mnohém liší a my jedeme trochu naslepo s tím, že se prostě doptáme. Do Tapovanu jezdí z Upper Bazar street sdílené taxíky. 13 km, 30 rupií (12 kč) a do půl hodiny jsme na místě. Potud dobré, dál to začíná být zákeřnější. Z Tapovanu pokračujeme po prašné silnici ony 3 km a procházíme přes několik u cesty postavených slamů (možná budek rodin pracujících na stavbě silnice, těžko poznat). Horké prameny, kde se dříve dalo koupat, jsou nyní jen malá kouřící skála u silnice a místo ponoření těla do horké lázně nabízí opláchnutí obličeje. Pod silnicí postavené bývalé bazény bohužel nefungují. Nedá se nic dělat a my tedy pokračujeme dál, za očistou duševní. Do chrámu Bhavishya Badri značená cesta nevede a tak hledáme. Po stejné cestě jdeme asi další 2 km a odbočujeme doprava nahoru nenápadnou brankou. Vše je samozřejmě jen hindsky, ale kódová slova (názvy vesnic) u domorodců fungují. Zjevně je jim nás trochu líto a za otázku dostáváme na posilněnou okurku s chilli. :-) Jdeme přes vesnici Saldhar a do kopce do vesnice Subhay, kde chrám leží. Tedy, ležet by měl. Uprostřed cesty nás zahání nemilosrdné himalájské počasí. Brát si do hor pláštěnku? |
{{gallery>: | {{gallery>: | ||
Line 19: | Line 19: | ||
//Pozn. Ghangarie: kousek pod městem se nachází heliport, ty nejbohatší nejedou na koni, ale nechají se vyvézt nahoru helikoptérou a pak rovnou v nosítkách až do hotelu. A není to žádná výjimečná situace, helikoptéra lítá neustále.// | //Pozn. Ghangarie: kousek pod městem se nachází heliport, ty nejbohatší nejedou na koni, ale nechají se vyvézt nahoru helikoptérou a pak rovnou v nosítkách až do hotelu. A není to žádná výjimečná situace, helikoptéra lítá neustále.// | ||
- | **26. 9.:** První den v horách volíme méně náročný trek do Údolí květin, které v roce 1931 zpopularizoval britský cestovatel Frank Smythe, když ho označil jako nejkrásnější údolí, které ve svém životě viděl. Bohužel pro nás byl F. S. v údolí přítomen během července/ | + | **26. 9.:** První den v horách volíme méně náročný trek do Údolí květin, které v roce 1931 zpopularizoval britský cestovatel Frank Smythe, když ho označil jako nejkrásnější údolí, které ve svém životě viděl. Bohužel pro nás byl F. S. v údolí přítomen během července/ |
{{gallery>: | {{gallery>: | ||
Line 41: | Line 41: | ||
{{gallery>: | {{gallery>: | ||
- | [[denik: | + | [[denik: |
{{fbc>}} | {{fbc>}} | ||