User Tools

Site Tools


denik:19_11_19

Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

Both sides previous revisionPrevious revision
Next revision
Previous revision
denik:19_11_19 [2019/12/13 03:35] transsibdenik:19_11_19 [2019/12/14 16:25] (current) transsib
Line 10: Line 10:
  
 V Bangkoku hlavně odpočíváme a užíváme dary nám poskytované tradiční thajskou kuchyní. Potřebujeme se přepravit na sever do Chiang Mai, ale na hlavním nádraží Hua Lamphong nachází volná místa ve vlaku až na sobotu 23. Ostatně památek i masérských salonů je tu k nalezení dost, tak kam spěchat. V Bangkoku hlavně odpočíváme a užíváme dary nám poskytované tradiční thajskou kuchyní. Potřebujeme se přepravit na sever do Chiang Mai, ale na hlavním nádraží Hua Lamphong nachází volná místa ve vlaku až na sobotu 23. Ostatně památek i masérských salonů je tu k nalezení dost, tak kam spěchat.
 +
 +{{gallery>:lao:19_11_19}}
  
 **22. 11.** Abychom přeci jen nezůstali všechny dny v Bangkoku, vyrážíme hodinu jízdy na sever do 100km vzdálené Ayutthayi. Tam i zpět jezdí hned několik vlaků denně a zatímco v klimatizovaném a pohodlném vagóně vyjde jednosměrná jízdenka na 300 BTH, v o něco méně komfortní třetí třídě a možná na stojáka se zaplatí krásná desetina, 30 BTH, to už za výlet stojí. **22. 11.** Abychom přeci jen nezůstali všechny dny v Bangkoku, vyrážíme hodinu jízdy na sever do 100km vzdálené Ayutthayi. Tam i zpět jezdí hned několik vlaků denně a zatímco v klimatizovaném a pohodlném vagóně vyjde jednosměrná jízdenka na 300 BTH, v o něco méně komfortní třetí třídě a možná na stojáka se zaplatí krásná desetina, 30 BTH, to už za výlet stojí.
Line 16: Line 18:
  
 Za vidění určitě stojí Wat Phra Si Sanphet, případně Wat Ratchaburana a Wat Phra Mahathat, do každého vstup za 50 BTH. Za vidění určitě stojí Wat Phra Si Sanphet, případně Wat Ratchaburana a Wat Phra Mahathat, do každého vstup za 50 BTH.
 +
 +{{gallery>:lao:19_11_22}}
  
 **23. 11.** Den odjezdu z Bangkoku. Během dne ještě stíháme masáž a výlet přes řeku na nablýskaný Wat Arun vykládáný nespočetnými porcelánovými dlaždičkami a je to tak akorát, abychom se dopravili na hlavní nádraží. (Tuk tuk za 60-100BTH nebo poblíž bus 35/47) Odtud nám jede noční spací vlak až do Chiang Mai. Pozor na jakékoliv alkoholické nápoje, ty je třeba schovat až do kontroly jízdenek. **23. 11.** Den odjezdu z Bangkoku. Během dne ještě stíháme masáž a výlet přes řeku na nablýskaný Wat Arun vykládáný nespočetnými porcelánovými dlaždičkami a je to tak akorát, abychom se dopravili na hlavní nádraží. (Tuk tuk za 60-100BTH nebo poblíž bus 35/47) Odtud nám jede noční spací vlak až do Chiang Mai. Pozor na jakékoliv alkoholické nápoje, ty je třeba schovat až do kontroly jízdenek.
Line 22: Line 26:
  
 Chiang Khong leží přímo na březích Mekongu. Z hospůdek na náplavce vidíme zítřejší destinaci, Laos a víceméně turistické slowboaty plující po řece až do Luang Prabangu. Ubytování nacházíme v Namkhong guesthouse za krásnou cenu 200BTH (150Kč) a to včetně tropické zahrady a bazénu. Chiang Khong leží přímo na březích Mekongu. Z hospůdek na náplavce vidíme zítřejší destinaci, Laos a víceméně turistické slowboaty plující po řece až do Luang Prabangu. Ubytování nacházíme v Namkhong guesthouse za krásnou cenu 200BTH (150Kč) a to včetně tropické zahrady a bazénu.
 +
 +{{gallery>:lao:19_11_24}}
  
 **25. 11.** Přímo z ubytování nás za 60BTH hází sdílené taxi k hranicím, most s hraničním přechodem není přímo ve městě, ale asi 10km na jihovýchod. Tam po vyplnění nutných (ale zbytečných) úředních dokumentů, předání dvou pasových fotografií a zaplacení $30 jako poplatek za vstupní víza můžeme vkročit na Laoskou stranu řeky. **25. 11.** Přímo z ubytování nás za 60BTH hází sdílené taxi k hranicím, most s hraničním přechodem není přímo ve městě, ale asi 10km na jihovýchod. Tam po vyplnění nutných (ale zbytečných) úředních dokumentů, předání dvou pasových fotografií a zaplacení $30 jako poplatek za vstupní víza můžeme vkročit na Laoskou stranu řeky.
Line 34: Line 40:
  
 Loď téměř ničím nepřipomíná místní dopravu, jde v zásadě o turistickou atrakci s několika místními a s dostatkem vychlazeného piva a jiných fermentovaných nápojů (ty je nutné vzít na břehu předem, čehož si je většina pasažérů vědoma). Loď téměř ničím nepřipomíná místní dopravu, jde v zásadě o turistickou atrakci s několika místními a s dostatkem vychlazeného piva a jiných fermentovaných nápojů (ty je nutné vzít na břehu předem, čehož si je většina pasažérů vědoma).
 +
 +{{gallery>:lao:19_11_25}}
  
 **26. 11.** Po krátké zastávce v Pakbengu pokračujeme lodí v 9 ráno. Loď je jiná, o něco svižnější a lehce proplouvá i menší peřeje. I tady je ale na palubě k dispozici vychlazené pivo a občerstvení v podobě instantních polívek. Krom malé nešťastné souhry, kdy teplé oblečení zůstalo v nuceně odložené bagáži pod palubou a zároveň je poránu u řeky zima, tak všechno v pořádku a navečer dorážíme do Luang Prabangu. **26. 11.** Po krátké zastávce v Pakbengu pokračujeme lodí v 9 ráno. Loď je jiná, o něco svižnější a lehce proplouvá i menší peřeje. I tady je ale na palubě k dispozici vychlazené pivo a občerstvení v podobě instantních polívek. Krom malé nešťastné souhry, kdy teplé oblečení zůstalo v nuceně odložené bagáži pod palubou a zároveň je poránu u řeky zima, tak všechno v pořádku a navečer dorážíme do Luang Prabangu.
  
 +[[denik:19_11_27|Na planinu pohřebních hrnců a dál! >]]
  
denik/19_11_19.1576204522.txt.gz · Last modified: 2019/12/13 03:35 by transsib