User Tools

Site Tools


denik:16_11_09

Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

Next revision
Previous revision
Last revisionBoth sides next revision
denik:16_11_09 [2016/11/27 18:53] – created transsibdenik:16_11_09 [2016/12/10 10:27] transsib
Line 1: Line 1:
-====== centrální Barmy na samotný jih ======+====== Po řece i po kolejích z centrální Barmy až na samotný jih ======
  
 ===== Mandalay ===== ===== Mandalay =====
  
-**9. 11.:** Za sedmero horami a několika řekami nachází se město Mandalay. Z Kalawu tam jezdí po ránu dodávky a na řidiči je vidět, že si cestu po horských úbočí dost užívá. Nám vzadu se klikatá cesta líbí o něco méně a mnichovi sedícímu za našimi zády se dokonce nelíbí vůbec. Ještě, že k výbavě každého sedadla patří i pytlík a cesta samotná trvá jen pár hodin. V Mandalay se štěstím chytáme krásný hotel a náplň dnešního dne je tak jasně danájídlo a odpočinek.+**9. 11.:** Za sedmero horami a dost řekami nachází se město Mandalay. Z Kalawu tam jezdí po ránu dodávky a na řidiči je vidět, že si cestu po horských úbočí dost užívá. Nám vzadu se klikatá cesta líbí o něco méně a mnichovi sedícímu za našimi zády se dokonce nelíbí vůbec. Ještě, že k výbavě každého sedadla patří i nepropustný pytlík a cesta samotná trvá jen pár hodin. V Mandalay se štěstím chytáme krásný hotel a náplň dnešního dne je tak jasně danájídlo a odpočinek.
  
-**10. 11.:** Začalo pršet. Ačkoliv něco jako kanalizaci můžeme u chodníků vidět (díra v chodníku s betonovými překlady), není všude a hlavně všude nefunguje. Z části ulic se stávají kanály a vody je po kolena. K urychlení dopravy (Mandalay je opravdu velká) si půjčujeme kola za konečně přijatelnou cenu 2000 kyatů (40 kč) a za lehkého deště vyrážíme po okolí. Části města na západ směrem k řece jsou klidnější a zajímavější i pro cestování jen tak, bez cíle. Co prozatím tolik netrápilo menší města (či to nebylo výrazně patrné) jsou odpadky. Zvlášť u břehu řeky mezi nimi lidi bydlí, hrají volejbal, koupou se nebo venčí prasata. Hromady plastu se čas od spálí, ale víceméně jsou všude. Po cestě dokonce narážíme na pagodu Ein Daw Yar, která snad poprvé není uklizená a chodit naboso (do chrámů a k pagodám je nutné se vždy zout) se nám mezi blátem a odpadky moc nechce. Možná ale jen Mandalay trochu křivdíme, poslední dobou dost pršelo a teče vše a všudy.+**10. 11.:** Začalo pršet. Ačkoliv něco jako kanalizaci můžeme u chodníků vidět (díra v chodníku s betonovými překlady), není všude a hlavně všude nefunguje. Z části ulic se stávají kanály a vody je po kolena. K urychlení dopravy (Mandalay je opravdu velká) si půjčujeme kola za konečně přijatelnou cenu 2000 Kyatů (40 Kč) a za lehkého deště vyrážíme po okolí. Části města na západ směrem k řece jsou klidnější a zajímavější i pro cestování jen tak, bez cíle. Co prozatím tolik netrápilo menší města (či to nebylo výrazně patrné) jsou odpadky. Zvlášť u břehu řeky mezi nimi lidi bydlí, hrají volejbal, koupou se nebo venčí prasata. Hromady plastu se čas od času spálí, ale víceméně jsou všude. Po cestě dokonce narážíme na pagodu Ein Daw Yar, která snad poprvé není uklizená a chodit naboso (do chrámů a k pagodám je nutné se vždy zout) se nám mezi blátem a odpadky moc nechce. Možná ale Mandalay trochu křivdíme, poslední dobou prší a teče vše a všudy.
  
-**11. 11.:** Dnes prší o něco méně, je čas si vypůjčit motorku a vyrazit na delší cestu. Půjčujeme sice ne zrovna spolehlivý postarší stroj s manuálním řazením, ale za 11000 kyatů (220kč) i s benzínem je to slušná nabídka. Když zrovna nechcípne uprostřed křižovatky, jezdí pěkně. V okolí Mandalay je dost krásných míst a my jedeme navštívit alespoň dvě z nich. O něco dál na jih položený Saigang a blíže ležící vesnici Amarapura. Saigang je skoro neuvěřitelné místo, velká část je kopcovitá a v podstatě obsypaná chrámy a pagodami. Není třeba plánovat, stačí se projíždět a objevovat. I tak ale stojí za výlet cesta na Saigang Hill, odkud je vidět na celé město z vyhlídky na vrcholku kopce.+{{gallery>:ims:16_11_10}}
  
 +**11. 11.:** Dnes prší o něco méně, je čas si vypůjčit motorku a vyrazit na delší cestu. Volíme sice ne zrovna spolehlivý postarší stroj s manuálním řazením, ale za 11000 Kyatů (220 Kč) i s benzínem je to slušná nabídka. Když zrovna nechcípne uprostřed křižovatky, jezdí pěkně. V okolí Mandalay je dost krásných míst a my jedeme navštívit alespoň dvě z nich. O něco dál na jih položený Saigang a blíže ležící vesnici Amarapura. Saigang je skoro neuvěřitelné místo, velká část je kopcovitá a v podstatě obsypaná chrámy a pagodami. Není třeba plánovat, stačí se projíždět a objevovat. Za výlet stojí cesta na Saigang Hill, odkud je vidět na celé město z vyhlídky na vrcholku kopce.
  
-Po zážitcích a nucené návštěvě hospody (leje jako z konve) se vracíme do vesničky Amarapura mrknout na U Pain, nejdelší teakový most na světě postavený roku .... Ten se táhne přes jezero Taung Tha Man Lake a místo místních ho dnes spíš využívají davy nás, turistů. Z mostu je krásně patrný efekt posledních deštivých dnů, hodně chatek na jezeře je zatopených a čas od času jsou vidět stolky a židličky koupající se v jezeře. Místní jsou na to asi zvyklí, lidé čekají na břehu na opadnutí vody a slepice s kuřatama prostě jen chodí po bambusových střechách.+{{gallery>:ims:16_11_11a}}
  
 +Po zážitcích a nucené návštěvě hospody (leje jako z konve) se vracíme do vesničky Amarapura mrknout na U Pain, nejdelší teakový most na světě postavený roku 1851. Ten se táhne přes jezero Taung Tha Man Lake a místo místních ho dnes spíš využívají davy nás, turistů. Z mostu je krásně patrný efekt posledních deštivých dnů, hodně chatek na jezeře je zatopených a čas od času jsou vidět stolky a židličky koupající se v jezeře. Místní jsou na to asi zvyklí, lidé čekají na břehu na opadnutí vody a slepice s kuřatama prostě jen chodí po bambusových střechách.
  
-**12. 11.:** V Mandalay ještě jeden den zůstáváme, ale tentokrát už projíždíme město samotné. Pro lepší orientaci se hodí vylézt na Mandalay Hill a na něm postavenou pagodu Sutaungpyae. Z té je skvělý výhled na město a dle průvodce si v okolí mniši trénují svoji angličtinu s cizinci. Nás neodchytává mnich, nýbrž student angličtiny, ale i tak se dozvýdáme dost zajímavých informací. Hodně o chybějícím sociálním systému v Barmě, o sdílení domácnosti s rodiči až do svatby nebo jak nám závidí vánoce a dárky. :-) Zítra se rozjedeme lodí do Baganu, která kdo ví proč vyráží v 5:30 ráno. Moc hodin nezbývá a radši jdeme co nejdříve do postele.+{{gallery>:ims:16_11_11b}}
  
-===== Bagan =====+**12. 11.:** V Mandalay ještě jeden den zůstáváme, ale tentokrát už projíždíme město samotné. Pro lepší orientaci se hodí vylézt na Mandalay Hill a na něm postavenou pagodu Sutaungpyae. Z té je skvělý výhled na město a dle průvodce si zde okolní mniši trénují svoji angličtinu s cizinci. Nás neodchytává mnich, nýbrž student angličtiny, ale i tak se dozvídáme dost zajímavých informací. Hodně o chybějícím sociálním systému v Barmě, o sdílení domácnosti s rodiči až do svatby nebo jak nám závidí vánoce a dárky. :-) Zítra se rozjedeme lodí do Baganu, která kdo ví proč vyráží v 5:30 ráno. Moc hodin nezbývá a radši jdeme co nejdříve do postele.
  
-**13. 11.:** Jsme nevyspalí a unavení, ale na palubě. Do Baganu jezdí denně několik expresních lodí za cenu od $40 (Kč) výš, jedou pár hodin a jsou na nich výhradně cizinci. Pokud je dost vody, ve středu a v neděli jezdí krom nich také pomalé lodi pro místní, IWT. Ty přijdou na výrazně příznivějších $15 (), dovolí užívat si řeku s domorodci celých 15 hodin a je na nich celkem fajn "ekonomická" atmosféra. Z deníku pár let zpátky jsme se dočetli o ojedinělém zážitku. Ten sice potvrdit nemůžeme, protože nakonec i na téhle lodi byla cizinců většina, ale pořád lepší než speciální turistická doprava.+{{gallery>:ims:16_11_12}}
  
-Co na lodi stojí za odzkoušení je bar, ten jednak dobře vaří (tedy osobně nevyzkoušeno), ale také podává poctivě vychlazený Myanmmar (vyzkoušeno), se kterým se hned lépe cestuje. Jediná výtka snad směřuje na nedostatečné zásoby, kdy pivo začalo kvůli žíznivým zápaďákům po obědě docházet. To místní nepijí vůbec a cestování s nimi je báječné. Ačkoliv na začátku byla loď rozdělena na bílou a domorodou polovinu, ta druhá se dříve uvolnila a my se ke zbytku místních přesunuli. Mastné ruce? Není problém, nejbližší babička vždy ráda pujčí k utření svůj šátek. Obecně obyvatelstvo Barmy je prostě skvěle přátelské.+===== Bagan =====
  
-Do Baganu dorážíme až pozdě večerplatíme nepříjemný vládní poplatek 25000 Kyatů (500 Kč) za vstup a nastává situace, které jsme se báli: není volné ubytováníNacházíme sice jaká za $35 a výšeale to bychom stejně dobře mohli použít booking přes internetHledáme levnější hostel a nakonec se daří, přijímá nás átelká barmská rodinka a můžeme dnes ještě s dvojicí Angličanů přespat na recepcizítra už v pokoji za krásných $12Nakonec zjišťujeme, že majitelé nám obětovali své vlastní matrace. Spí také na recepcina stolech.+**13. 11.:** Jsme nevyspalí unaveníale na paluběDo Baganu jezdí denně kolik expresních lodí za cenu od $40 (1000 Kč) výš, jedou pár hodin a jsou na nich výhradně cizinciPokud je dost vody, ve středu a v neděli jezdí krom nich také pomalé lodi pro místníIWT (Inland Water Transport). Ty ijdou na výrazně íznivějších $15 (380 Kč)dovolí ívat si řeku s domorodci celých 15 hodin a je na nich celkem fajn "ekonomická" atmosféraZ deníku pár let zpátky jsme se dočetli o ojedinělém zážitku. Ten sice potvrdit nemůžemeprotože nakonec i na téhle lodi byla cizinců většinaale pořád lepší než speciální turistická doprava.
  
-**14-15. 11.:** Prohlédnou Bagan není dost dobře možné ani za několik dní. Něco takového jsme prostě ještě neviděliObrovskou plochu tu pokrývá přes 2000 chrámů a pagod a projít se po okolí bez tohoaniž by na žádné z nich nebylo vidět chce velkou dávku trpělivosti:-) Dnešní podoba je přitom jen zlomek z celkového počtu 10000 náboženských staveb, které zde stály v 11.-13. století, ještě před velkou vlnou nájezdů z Mongolska. Zatímco ed 13stoletím byl Bagan velké královské stocentrum učenců a náboženství, nájezdy jej proměnili v malou vesnici postupně upadl do zapomně.+Co na lodi stojí za odzkoušení je bar, ten jednak dobře vaří (osobně nevyzkoušeno), ale také podává poctivě vychlazený Myanmmar (vyzkoušeno), se kterým se hned lépe cestujeJediná výtka snad směřuje na nedostatečné zásobykdy pivo začalo kvůli žíznivým zápaďákům po obědě docházetTo místní nepijí vůbec a cestování s nimi je báječAčkoliv na začátku byla loď rozdělena na bílou a domorodou polovinu, ta druhá se dříve uvolnila a my jsme se ke zbytku místních esunuliZatímco nám zápaďákůbyly určené umělohmotné židlena druhé půlce se leželo na zemi to je prostě mnohem pohodlnější. Navíc je obyvatelstvo Barmy prostě skvěle přátelské. Mastné ruce? Není problém, nejbližší babička vždy ráda půjčí k utření svůj šátek.
  
-Po areálu jezdíme první den o něco levnějšími koly poháněnými hrubou lidskou silou (námi), druhý den pak přece jen pohodlnější ektromotorkou. Ceny jsou v pohodě 3000 kyatů za dvě kola a 8000 za motorku (60/160 Kč). Jednotlivá místa asi nemá smysl popisovat, zde je důležitější obrazová dokumentace:+{{gallery>:ims:16_11_13}}
  
-**16. 11.:** Dopoledne si naposledy půjčujeme kolajedeme po kolika dalších pagodách hlavně do oblíbené restaurace na pivo a na obědTa je trochu dál my potřebujeme být brzy zpět. V pět hodin nám totiž odjíždí vlak do Yangonu my bychom ho rádi stihli. Nemáme lístky, ale pokud dorazíme už ve čtyřiměli by nám podržet rezervaciSice jsme se snažili lístky pořídit dříveale nepodařilo se.+Do Baganu dorážíme až pozdě večer, platíme nepříjemný vládní poplatek 25000 Kyatů (500 Kč) za vstup a nastává situacekteré jsme se báli: není volné ubytování. Nacházíme sice jaká za $35 výše, ale to bychom stejně dobře mohli použít booking přes internetMy hledáme levnější hostel nakonec se překvapivě daří, přijímá nás přátelká barmská rodinka (v hostelu Lucky Seven) žeme dnes ještě s dvojicí Angličanů přespat na recepcia zítra už v pokoji za krásných $12 (300 Kč)To se nedá odmítnout. Nakonec ke všemu zjišťujeme, že majitelé nám obětovali i své vlastní matrace. Spí dnes také na recepcina stolech.
  
-První pokus byl předevčírem ve dvě odpoledneKrom čekajících cestujících celé nádraží spaloSpal ednosta stanice, spali prodejci lístků, spala ochranka. Když se nakonec povedlo v kanceláři správy budovy někoho najít, ten po sérii telefonátů a probouzení kolegů zjistil, že lístek nám prodají až ve čtyři hodiny. Na nádraží je to 6km do kopce, ale to se nedá nic dělat, vezmeme kola a přijedeme tedy pozdějiNa druhý pokus jsme ijeli něco po čtvrtéabychom zjistili, že lístky také nedostanemeObsazení vlaku se píše na papíra ten prostě na středu ještě není ipravenBude ipraven asi tak ve středu ve čtyři odpoledneAle můžou nám zkusit udělat rezervaciskvělé! Škoda, že nám to neřekli už při prvním stoupání k nádraží.+**14-15. 11.:** Prohlédnou Bagan není dost dobře možné ani za několik dníNěco takového jsme prostě ještě neviděliObrovskou plochu tu pokrývá es 2000 chrámů a pagod a projít se po okolí bez tohoaniž by na žádné z nich nebylo vidět chce velkou dávku trpělivosti:-) Dnešní podoba je itom jen zlomek z celkového počtu 10000 náboženských stavebkteré zde stály v 11.-13. století, ještě před velkou vlnou nájezdů z MongolskaZatímco ed 13stoletím byl Bagan královské město, centrum učenců a náboženstvínájezdy jej proměnili v malou vesnici a postupně upadl do zapomnění.
  
-Každopádně dnes lístky máme a můžeme nastoupit. Vlak má kolik tříd, ale protože jedeme přes noc a cesta samotná trvá asi 20 hodin, pořizujeme jedinou kategorii lístků s možností spaní na lůžku. Vlak je sice špinavý a nedůvěryhodný, ale máme vlastní kupé pro dva! Nejde moc stát (kýve se toa někdy ani ležet (vagón doslova nadskakuje na kolejích), ale my jsme nadšeníTakový (špinavý) luxus jsme ještě ve vlaku neměli. A to jen za 16000 Kytaů (320 Kč).+Po areálu jezdíme první den o co levnějšími koly poháněnými hrubou lidskou silou (námi), druhý den pak přece jen pohodlnější elektromotorkouCeny jsou v pohodě: 3000 kyatů za dvě kola a 8000 za motorku (60/160 Kč). Jednotlivá místa asi nemá smysl popisovat, zde je důležitější obrazová dokumentace:
  
-===== Yangon =====+{{gallery>:ims:16_11_15}}
  
-**17. 11.:** Do Yangonu přijíždíme překvapivě na čas. Ubytováváme se na 34ulici, kde je co pár metrů levný hostel vycházíme alespoň na malou obhlídkuSamotné centrum města historicky tolik zajímavé není, většina majestátních budov je koloniální éry výraznější je snad jen centrální Sula Pagoda a vedle v parku ležící památník nezávislostiCo to ale vynahrazuje je život na ulicích, všudepřítomné stánky s jídlemovocem, oblečením a množstvím praktických doplňků (levné hodinky a kleštičky na nehty)Navíc v podstatě hned vedle pagody Sula nacházíme malou hospůdku s točeným pivem, kde ten večer trávíme až podezřele hodně času.+**16. 11.:** Dopoledne si naposledy půjčujeme kola, jedeme po několika dalších pagodách a hlavně do oblíbené restaurace na pivo a na obědTa je trochu dál my potřebujeme být brzy zpětV pět hodin nám totiž odjíždí vlak do Yangonu my bychom ho rádi stihliNemáme lístky, ale pokud dorazíme už ve čtyřiměli by nám podržet rezervaciLístky jsme se snažili pořídit dříve, ale jednoduše se nepodařilo.
  
-**18. 11.:** Krom dalšího procházení města máme dnes také namířeno na nejposvátnější místo Barmy, na Shwedagon pagoduTa není zcela v centru města, ale doslova za pár korun k ní má jezdit autobus 43. V latince jednoduché, v místních bulinkách horší. Obrázek má vypadat trochu jako sova, a tak hledáme autobus s opeřencem. K naší velké radosti se trefujeme esně a vyrážíme. Na pagodu je poměrně drahé vstupné 8000 Kyatů (160 Kč)ale zrovna sem se utracené peníze vyplatí. Pagoda je nádherná a obrovská. V areálů i hned u pagody je nepočítaně menšíchkteré stejně jako velká předloha září zlatemNavštěvujeme místo, kde sám Budha zanechal otisky svých nohou (musel být obří, otisk je dobrý metr dlouhý) a podstupujeme rituál polévání oltáře (složeného z budhy a zvířete) vodou. Oltář přitom není ledajaký, každý zde má svůj podle dne svého narození. U Shwedagon pagody jde v klidu strávit kolik hodinklidně jen i sezením pozorováním místních. Ti zpívajímodlí se, zapalují svíčky i olejové lampy a samozřejmě také polévají. Odcházíme až za tmy. +První pokus byl předevčírem ve dvě odpoledneKrom čekajících cestujících celé nádraží spaloSpal ednosta stanicespali prodejci lístků, spala ochrankaKdyž se nakonec povedlo v kanceláři správy budovy koho najítten po sérii telefonátů probouzení kolegů zjistilže lístek nám prodají až ve čtyři hodiny. Na nádraží je to 6km do kopceale to se nedá nic dělat, vezmeme kola a přijedeme tedy pozdějiNa druhý pokus jsme přijeli něco po čtvrté, abychom zjistili, že lístky také nedostanemeObsazení vlaku se šna papír, a ten prostě na středu ještě není připravenBude ipraven asi tak ve středu ve čtyři odpoledne. Ale můžou nám zkusit udělat rezervaci, skvělé! Škoda, že nám to neřekli už i prvním stoupání k nádraží.
- +
-===== Kinpun ===== +
- +
-**19. 11.:** Z nejposvátnějšího místa Barmy pojedeme na druhé nejposvátnější! Vlak jede v nepochopitelných čtvrt na osm ráno, což pro nás znamená pochopitelně nepříjemné vstávání. Naštěstí je cesta docela pohodlnábarmánci nám stále něco (za drobný poplatek) servírují a pěkně to utíkáZa skoro standardních pět hodin jsme ve vesnici Kyaikto. Z té se ještě na kámen vyrazit nedá, nýbrž musíme eplněnou větší rikšou jet asi půl hodiny pod hory do vesnice Kinpun. Rikša je natolik plná lidí, že ty přetékají a část nás cestuje nahoře na střešeJednou rukou se člověk drží krosny, druhou se snaží alespoň trochu držet železné ohrádky rikšy pod sebou. Cesta naštěstí není moc dlouhá. V Kinpunu už dnes zůstanemechceme trochu projít okolí hlavně poctivě oslavit Zuzky narozky. +
- +
-**20. 11.:** Druhé nejsposvátnější místo Barmy je zlatý kámen balancující na hraně skály vysoko v horáchNa místo lze buď poctivě šplhat, nebo si evýšení 1Km užít ve speciálně upraveném náklaďáku určeném k přepravě turistů. Lenost nám určuje nahoru se vézt a dolů (alespoň něco) sejít pěšky. Alespoň jedu cestu se vézt je báječný nápadturistů je spousta, auta se rychle naplňují a snaží se překonat hory co nejrychleji. Kovové lavice ivařené na korbu trochu připomínají pouťovou atrakci a řidič samotný s autem nezachází nijak jinak. Chvílema máme problém udržet se na svých místech a malý klučina hned vedle prohrává bitvu s udržení stravy ve svém žaludku. Je to zážitek.+
  
-Na to jak zábavná byla cesta nahoru, posvátný kámen už taková atrakce neníVstupné není nijak drsné, jen 6000 Kyatů (120Kč), ale nahořje opravdu jen kámen. Je pokrytý zlatem a dle legendy vybalancovaný vlasem Budhy. Nám ijde prostě pěkně usazený. Celé místo by mělo možná o něco lepší atmosféru, kdyby všude v okolí nebyly odpadky. Kam se člověk podívájsou svahy pokryté plastem papírem a trochu to na kouzlu celého posvátného ... ubírá. Na druhou stranu jsou odsud krásné výhledy a Zlatým kamenem výlet nekončí. Hned vedle navazuje vesnička Kyaiktiyo (neplést s nádražím Kyaikto) ve které jsou nejrůznější stánky a dvě další pagody.+Každopádně dnes lístky máme a můžeme nastoupitVlak má několik tříd, ale protožjedeme es noc a cesta samotná trvá asi 20 hodin, pořizujeme jedinou kategorii lístků s možností spaní na lůžku. Vlak je sice špinavý a nedůryhodnýale máme vlastní kupé pro dva! Nejde moc stát (kýve se to) někdy ani ležet (vagón nadskakuje na kolejích), ale my jsme nadšeníTakový (špinavýluxus jsme ještě ve vlaku neměliA to jen za 16000 Kyatů (320 Kč)!
  
-Při pěší cestě zpět nás zaráží podezřelá věc. Průběžně okolo celé cesty jsou chatrče, ve kterých se prodává nejrůznější turistický sortiment. Aby při dlouhé cestě nevyhládlo, jde tu uzobnout kuřecí stehýnko, tamhle křidýlko. Je už pozdě večer, na cestě jsme prakticky jen my a stejně jsou mísy masa plné. Tohle nemůže nikdo sníst po celý den, natožpak teď během jedné dvou hodin. Jediné vysvětlení je, že maso prostě na horku a sluníčku čeká, jeden, druhý a třeba třetí den, než si ho nějaký dobrovolník všimne a za malý peníz si pořídí otravu. Nevíme to jistě, ale moc by nás četnost konzumace, trvalivost i možná otrava z jídla zajímala.+{{gallery>:ims:16_11_16}}
  
-===== Yagon ===== 
  
-**21. 11.:** Navracíme se do Yagonu. Opět vlakemjen tentokrát už ne tak mizerně brzy ráno. Vlak jede v půl jedné my všstíháme, dokonce nacházíme hospodu s pivem, ale nedaří se nám sehnat rozumné jídlo. Až na nádraží teprve objevujeme stánek s masovým curry. Zuzka si nedává, ale já se neudržím a kousek kuřete v oleji do sebe cpu. Jak vypadá otrava jídlem? Už víme! Přibližně dva dny člověka bolí nejen žaludek, ale i svaly po celém těle a má slušnou horečku. Ani běžný lék (studené pivo) výjimečně nepomáhá. V Yangonu i trochu oslavujeme (dnes mám zas narozeniny já), ale dobré to není, pociťuji věk plnou dávkou.+[[denik:16_11_01|< Zapovězené oblasti Barmy]] | [[denik:16_11_17|Yangonposvátný kámen proč nejíst kuře na nádraží >]]
  
-**22. 11.:** Vzhledem ke včerejší příhodě nemáme poslední den v Barmě zrovna aktivní, já převážně ležím v posteli. Odpoledne se ale přeci jen sbíráme, jdeme vyřešit cestovní záležitosti a na poslední barmské jídlo a pivo. Aniž bychom to měli v plánu, narážíme na hospodu s místní specialitou, s takzvanou "model show". To je docela běžná hospoda, která má navrch molo a veškeré vybavení pro karaoke. Modelky se promenádují, zpívají karaoke a během večera volí postupně odvážnější a odvážnější kostýmy. Na Barmu skoro překvapivé.+{{fbc>}}
  
-**23. 11.:** V Barmě končíme a jdeme strávit den v letadle! Přímý let Yangon -> Colombo není, takže cestujeme nejlevněji s AirAsia přes Kuala Lumpur. Odlétáme okolo osmé ráno, přilétáme v deset večer, zabavíme se na dlouho. :-) 
denik/16_11_09.txt · Last modified: 2016/12/25 18:01 by transsib