This shows you the differences between two versions of the page.
Both sides previous revisionPrevious revisionNext revision | Previous revision | ||
denik:16_10_17 [2016/10/28 18:57] – transsib | denik:16_10_17 [2016/11/06 14:44] (current) – transsib | ||
---|---|---|---|
Line 1: | Line 1: | ||
====== Zapomenutý střed Indie ====== | ====== Zapomenutý střed Indie ====== | ||
+ | |||
+ | Po přelidněných turistických destinacích se vydáváme hledat trochu jinou Indii. Místa neznámá a prázdná. Do oka nám padlo Mandu, vesnice jež bývala královským městem a džinistický chrám Muktagiri, skoro zapomenutý v horách. Rikši a přelidněné ulice vyměníme za polní cesty a volské povozy. | ||
===== Mandu ===== | ===== Mandu ===== | ||
- | **17. 10.:** V průvodci je o Mandu psáno, že zde památky vypadají jako poházené po polích. Včera za tmy si toho nešlo všimnou, ale dnes vidíme, že popis prostě | + | **17. 10.:** V průvodci je o Mandu psáno, že okolní pole jsou doslova poseta památkami. Včera za tmy si toho nešlo všimnout, ale dnes vidíme, že popis přesně sedne. Abychom si alespoň část mohli prohlédnout, |
- | Největší komplex je Jahaj Mahar, nádherný prostor | + | Největší komplex je Jahaj Mahar, nádherný prostor |
{{gallery>: | {{gallery>: | ||
- | **18. 10.:** V Mandu jsou památky nejenom v širokém okolí, ale i ve vesničce samotné. Veliká mešita Jami Masjid, hrobka Hoshang Shah, několik chrámů i zříceniny bývalých paláců. Je vlastně až s podivem, že jsme na místě jediní zahraniční turisté. Klídek, žádné obtěžování obchodníků a nejde nezmínit ani wineshop s chlazeným pivem přímo ve středu vesnice. Kdyby nás nehonil čas a nemuseli bychom pokračovat dál, ještě pár dní by tu proflákat | + | **18. 10.:** V Mandu jsou památky nejenom v širokém okolí, ale i ve vesničce samotné. Veliká mešita Jami Masjid, hrobka Hoshang Shah, několik chrámů i zříceniny bývalých paláců. Je vlastně až s podivem, že jsme na místě jediní zahraniční turisté. Klídek, žádné obtěžování obchodníků a nejde nezmínit ani wineshop s chlazeným pivem přímo ve středu vesnice. Kdyby nás nehonil čas a nemuseli bychom pokračovat dál, ještě pár dní by tu strávit |
{{gallery>: | {{gallery>: | ||
Line 17: | Line 19: | ||
===== Betul a Muktagiri ===== | ===== Betul a Muktagiri ===== | ||
- | **19. 10.:** Noční vlak nás vykládá v Betulu asi v pět hodin ráno. Naštěstí je vlakové i autobusové nádraží hned vedle sebe a stačí se na půl ve spánku dovléct před nádraží a odchytit první projíždějící plechovku na kolečkách. V té jsou sice jen miniaturní sedačky, málo místa na vše a rozpadlý interiér ze dřeva a plechu, ale jede to a to je hlavní. Po několika týdnech v Indii také opět zažíváme zimu, nezdálo se nám to možné, ale na triko to není. Tedy v pět ráno, za pár hodin se zase pečeme. Na Indii ani větší nadmořská výška nestačí. | + | **19. 10.:** Noční vlak nás vykládá v Betulu asi v pět hodin ráno. Naštěstí je vlakové i autobusové nádraží hned vedle sebe a stačí se napůl ve spánku dovléct před nádraží a odchytit první projíždějící plechovku na kolečkách. V té jsou sice jen miniaturní sedačky, málo místa na vše a rozpadlý interiér ze dřeva a plechu, ale jede to a to je hlavní. Po několika týdnech v Indii také opět zažíváme zimu, nezdálo se nám to možné, ale na triko to není. Tedy v pět ráno, za pár hodin se zase pečeme. Na Indii ani větší nadmořská výška nestačí. |
+ | |||
+ | Autobus jede do malého města Paratwada, my bychom sice měli vystoupit již dříve ve vesničce Karpi, ale chceme si ještě nakoupit a dojít na oběd. To se ukazuje jako velmi špatný nápad poté, co v Paratwádě nenacházíme jediný rozumný obchod, natožpak restauraci. Na druhou stranu nacházíme dva slušně vybavené bary, a tak se zastavujeme a ochutnáváme místní pivo (ano, Kingfisher). Zpátky do Karpi se trochu hladoví vezeme rikšou za deset rupií. Odtud se dá dojet až k ubytovně v našem cíli Muktagiri, ale to nám přijde nesportovní a s poutnickým duchem šplháme s krosnami pěšky. Konečně klidný venkov a (konečně) klidná procházka po Indii vůbec nevadí. | ||
- | Autobus jede do malého města Paratwada, my bychom sice měli vystoupit již dříve ve vesničce Karpi, ale chceme si ještě nakoupit a dojít na oběd. To se ukazuje jako velmi špatný nápad poté, co v Paratwádě nenacházíme jediný rozumný obchod, natožpak restauraci. Na druhou stranu nacházíme dva slušně vybavené bary a tak se zastavujeme a ochutnáváme místní pivo (ano, Kingfisher). Zpátky do Karpi se trochu hladoví vezeme rikšou za deset rupií. Odtud se dá dojet až k ubytovně v Muktagiri, ale to nám přijde nesportovní | + | //Pozn. bary a ženy: Ženy v Indii to nemají s pitím vůbec jednoduché. Natožpak Zuzka, která jedno vychlazené ocení a v horkém dni nabídce orosené sklenice neodolá. Ve velkých |
{{gallery>: | {{gallery>: | ||
- | Muktagiri je rozděleno na dvě části, spodní, kde jsou Dharamsaly | + | Muktagiri je rozděleno na dvě části |
S turisty a na ně navázaným byznysem se tu prostě nepočítá. Ptali jsme se, jak často se zde cizinci vyskytují. Za posledního půl roku prý ani jeden. :-) | S turisty a na ně navázaným byznysem se tu prostě nepočítá. Ptali jsme se, jak často se zde cizinci vyskytují. Za posledního půl roku prý ani jeden. :-) | ||
- | 20. 10.: Po schodech stoupáme do horní části Muktagiri, k 52 bílým džinistickým chrámům | + | 20. 10.: Po schodech stoupáme do horní části Muktagiri, k 52 bílým džinistickým chrámům |
Jako málokterá památka jsou chrámy v Muktagiri nově opravené a čisté, co dodat, bezva výlet. :-) | Jako málokterá památka jsou chrámy v Muktagiri nově opravené a čisté, co dodat, bezva výlet. :-) | ||
Line 33: | Line 37: | ||
{{gallery>: | {{gallery>: | ||
- | Později odpoledne hory opouštíme a snažíme se chytnout železnou plechovku na kolečkách zpět do Betulu. Na sto kilometrů to bude cesta nepohodlná a přehnaně dlouhá (4h), ale nějak se vrátit musíme. V Betulu přespíme do rána a jedeme dál, asi 24 hodin trvajícím vlakem do metropole jihu, do Chennaie. | + | Později odpoledne hory opouštíme a snažíme se chytnout železnou plechovku na kolečkách zpět do Betulu. Na sto kilometrů to bude cesta opět nepohodlná a přehnaně dlouhá (4h), ale nějak se vrátit musíme. V Betulu přespíme do rána a jedeme dál, asi 24 hodin trvajícím vlakem do metropole jihu, do Chennaie. |
===== Chennai ===== | ===== Chennai ===== | ||
Line 45: | Line 49: | ||
//Pozn. video: Chrámy v Chennai jsou vším, jen ne klidným místem.// | //Pozn. video: Chrámy v Chennai jsou vším, jen ne klidným místem.// | ||
- | //Pozn. let: Letíme do Bangkoku, tentokrát překvapivě vše v pořádku, na letiště se dostáváme za minimální cenu autobusem, letadlo stíháme a ani nám při kontrole nic nezabaví. Jaké nás čeká překvapení na palubě. Indové jsou zvyklí se tlačit, předbíhat a pokřikovat. Na zemi to člověk už ani nevnímá, ale v malém prostoru letadla se náhle jedná o mnohem výraznější faktor. Když se to navíc spojí i s prodejem alkoholu, thajští stewardi se mají co ohánět. Než vozík s občerstvením dorazil k nám, byly komplet zásoby v letadle vypité a na nás nezbyla ani kapka. Zatímco dříve | + | //Pozn. let: Letíme do Bangkoku, tentokrát překvapivě vše v pořádku, na letiště se dostáváme za minimální cenu autobusem, letadlo stíháme a ani nám při kontrole nic nezabaví. Jaké nás čeká překvapení na palubě. Indové jsou zvyklí se tlačit, předbíhat a pokřikovat. Na zemi to člověk už ani nevnímá, ale v malém prostoru letadla se náhle jedná o mnohem výraznější faktor. Když se to navíc spojí i s prodejem alkoholu, thajští stewardi se mají co ohánět. Než vozík s občerstvením dorazil k nám, byly komplet zásoby v letadle vypité a na nás nezbyla ani kapka. Zatímco dříve |
- | [[denik: | + | [[denik: |
{{fbc>}} | {{fbc>}} |