This shows you the differences between two versions of the page.
Both sides previous revisionPrevious revisionNext revision | Previous revisionNext revisionBoth sides next revision | ||
denik:16_10_17 [2016/10/27 13:44] – transsib | denik:16_10_17 [2016/10/29 19:15] – transsib | ||
---|---|---|---|
Line 3: | Line 3: | ||
===== Mandu ===== | ===== Mandu ===== | ||
- | **17. 10.:** V průvodci je o Mandu psáno, že zde památky vypadají jako poházené po polích. Včera za tmy si toho nešlo všimnou, ale dnes je nám jasné, že jde o velmi přesný popis. Abychom si alespoň část mohli prohlédnout, | + | **17. 10.:** V průvodci je o Mandu psáno, že zde památky vypadají jako poházené po polích. Včera za tmy si toho nešlo všimnou, ale dnes vidíme, že popis prostě |
- | Největší komplex je Jahaj Mahar , nádherný prostor o mnoha budovách, protkaný vodními nádržemi, bazény a terasami. Největší část připomínající loď s můstkem vybudoval vládce Ghiyas-ud-din pro svůj harém údajně čítající tisícovky žen. Jakmile se vynadíváme, | + | Největší komplex je Jahaj Mahar, nádherný prostor o mnoha budovách, protkaný vodními nádržemi, bazény a terasami. Největší část připomínající loď s můstkem vybudoval vládce Ghiyas-ud-din pro svůj harém údajně čítající |
{{gallery>: | {{gallery>: | ||
- | **18. 10.:** V Mandu jsou památky nejenom v širokém okolí, ale i ve vesničce samotné. Veliká mešita Jami Masjid, hrobka Hoshang Shah, několik chrámů i zříceniny bývalých paláců. Je vlastně až s podivem, že jsme na místě | + | **18. 10.:** V Mandu jsou památky nejenom v širokém okolí, ale i ve vesničce samotné. Veliká mešita Jami Masjid, hrobka Hoshang Shah, několik chrámů i zříceniny bývalých paláců. Je vlastně až s podivem, že jsme na místě |
{{gallery>: | {{gallery>: | ||
- | Odpoledne se vrháme | + | Odpoledne se řítíme |
===== Betul a Muktagiri ===== | ===== Betul a Muktagiri ===== | ||
- | **19. 10.:** Noční vlak nás vykládá v Betulu asi v pět hodin ráno. Naštěstí je vlakové i autobusové nádraží hned vedle sebe a stačí se tak na půl ve spánku dovléct před nádraží a odchytit první projíždějící plechovku na kolečkách. V té jsou sice jen miniaturní sedačky, málo místa na vše a rozpadlý interiér ze dřeva a plechu, ale jede to a to je hlavní. Po několika týdnech v Indii také opět zažíváme zimu, nezdálo se nám to možné, ale na triko to není. Tedy v pět ráno, za pár hodin se zase pečeme. Na Indii ani větší nadmořská výška nestačí. | + | **19. 10.:** Noční vlak nás vykládá v Betulu asi v pět hodin ráno. Naštěstí je vlakové i autobusové nádraží hned vedle sebe a stačí se na půl ve spánku dovléct před nádraží a odchytit první projíždějící plechovku na kolečkách. V té jsou sice jen miniaturní sedačky, málo místa na vše a rozpadlý interiér ze dřeva a plechu, ale jede to a to je hlavní. Po několika týdnech v Indii také opět zažíváme zimu, nezdálo se nám to možné, ale na triko to není. Tedy v pět ráno, za pár hodin se zase pečeme. Na Indii ani větší nadmořská výška nestačí. |
- | Autobus jede do malého města Paratwada, my bychom sice měli vystoupit dřív ve vesničce Karpi, ale chceme si ještě nakoupit a dojít na oběd. To se ukazuje jako velmi špatný nápad poté, co v Paratwádě nenacházíme jediný rozumný obchod, natožpak restauraci. Na druhou stranu nacházíme dva slušně vybavené bary a tak se zastavujeme a ochutnáváme místní pivo (ano, Kingfisher). Zpátky do Karpi se trochu hladoví vezeme rikšou za deset rupií. Odtud se dá dojet až k ubytovně v Muktagiri, ale to nám přijde nesportovní a s poutnickým duchem šplháme s batohama | + | Autobus jede do malého města Paratwada, my bychom sice měli vystoupit |
{{gallery>: | {{gallery>: | ||
- | Muktagiri je rozděleno na dvě části, spodní, kde jsou Dharamsaly (místní ubytovny) a horní, kde je v horách těsně u sebe postaveno 52 chrámů. Nám se daří dorazit až navečer, takže v plánu je jen spodní část, tedy ubytovat se a sehnat jídlo. Bydlení je hned, relativně čistý dvoulůžkový pokoj za 300 rupií (110 Kč) na noc, ale s jídlem je to horší. Pokud tu jsou turisté, tak jen z Indie a i ti málokdy přespávají. Od místních se dozvídáme, | + | Muktagiri je rozděleno na dvě části, spodní, kde jsou Dharamsaly (místní ubytovny) a horní, kde je v horách těsně u sebe postaveno 52 chrámů. Nám se daří dorazit až navečer, takže v plánu je jen spodní část. Tedy ubytovat se a sehnat jídlo. Bydlení je hned, relativně čistý dvoulůžkový pokoj za 300 rupií (110 Kč) na noc, ale s jídlem je to horší. Pokud tu jsou turisté, tak jen z Indie a i ti málokdy přespávají. Od místních se dozvídáme, |
- | S turisty a na ně navázaným byznysem se tu prostě nepočítá. Ptali jsme se, jak často se zde cizinci vyskytují. Za posledního půl roku prý ani jeden. | + | S turisty a na ně navázaným byznysem se tu prostě nepočítá. Ptali jsme se, jak často se zde cizinci vyskytují. Za posledního půl roku prý ani jeden. |
20. 10.: Po schodech stoupáme do horní části Muktagiri, k 52 bílým džinistickým chrámům vbudovaným do horského úbočí. Už samotný fakt chrámů postavených v horách slibuje krásnou podívanou, v případě Muktagiri o to více umocněnou protékajícími řekami a velkým vodopádem v pozadí. V období dešťů musí být pohled kouzelný, my vidíme vody o poznání méně, ale i tak je atmosféra místa působivá. Chrámy zde začaly být budovány v 10. století našeho letopočtu a nás udivuje klid a naprostá absence turistů. Jsme tu sami. | 20. 10.: Po schodech stoupáme do horní části Muktagiri, k 52 bílým džinistickým chrámům vbudovaným do horského úbočí. Už samotný fakt chrámů postavených v horách slibuje krásnou podívanou, v případě Muktagiri o to více umocněnou protékajícími řekami a velkým vodopádem v pozadí. V období dešťů musí být pohled kouzelný, my vidíme vody o poznání méně, ale i tak je atmosféra místa působivá. Chrámy zde začaly být budovány v 10. století našeho letopočtu a nás udivuje klid a naprostá absence turistů. Jsme tu sami. | ||
Line 45: | Line 45: | ||
//Pozn. video: Chrámy v Chennai jsou vším, jen ne klidným místem.// | //Pozn. video: Chrámy v Chennai jsou vším, jen ne klidným místem.// | ||
- | //Pozn. let: Letíme do Bangkoku, tentokrát překvapivě vše v pořádku, na letiště se dostáváme za minimální cenu autobusem, letadlo stíháme a ani nám při kontrole nic nezabaví. Jaké nás ale čeká překvapení na palubě. Indové jsou zvyklí se tlačit, předbíhat a pořikovat. Na zemi to člověk už ani nevnímá, ale v malém prostoru letadla se náhle jedná o mnohem výraznější faktor. Když se to navíc spojí i s prodejem alkoholu, thajští | + | //Pozn. let: Letíme do Bangkoku, tentokrát překvapivě vše v pořádku, na letiště se dostáváme za minimální cenu autobusem, letadlo stíháme a ani nám při kontrole nic nezabaví. Jaké nás čeká překvapení na palubě. Indové jsou zvyklí se tlačit, předbíhat a pokřikovat. Na zemi to člověk už ani nevnímá, ale v malém prostoru letadla se náhle jedná o mnohem výraznější faktor. Když se to navíc spojí i s prodejem alkoholu, thajští |
[[denik: | [[denik: | ||
{{fbc>}} | {{fbc>}} |