User Tools

Site Tools


denik:16_10_07

Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

Both sides previous revisionPrevious revision
Next revision
Previous revision
denik:16_10_07 [2016/10/22 07:16] transsibdenik:16_10_07 [2016/10/30 17:41] (current) transsib
Line 1: Line 1:
-====== Po turistických destinacích Indie  ======+====== Nejznámější turistické kousky ====== 
 + 
 +===== Agra =====
  
  
Line 17: Line 19:
  
 {{gallery>:ims:16_10_08}} {{gallery>:ims:16_10_08}}
 +
 +===== Váránasí =====
  
 **9-11. 10.:** Změť uliček, opice, krávy, vodní bůvoli a šance se ztratit na každém rohu. To je staré město ve Váránasí. Vše je trochu špinavé a někde schované. Hostel musíme hledat a to rozhodně ne naposledy. Váránasí se nám ale odměňuje kouzlem, které jinde vidět není. Divoký život města je náhle zklidněn Gangou. Na jejích březích lze najít tiché místo na sezení na ghátech, případně se za malý peníz nechat vyvézt rovnou na řeku. V městě samotném je údajně přes 20 tisíc chrámů a má být náboženským, kulturním i vzdělávacím centrem celé Indie. Co se centra náboženství týče, můžeme jedině potvrdit. Ve městě si užíváme nespočetně různých rituálů, ať už ráno u břehů při omývání, odpoledne u chrámů nebo večer u řeky a pálicích ghátů. **9-11. 10.:** Změť uliček, opice, krávy, vodní bůvoli a šance se ztratit na každém rohu. To je staré město ve Váránasí. Vše je trochu špinavé a někde schované. Hostel musíme hledat a to rozhodně ne naposledy. Váránasí se nám ale odměňuje kouzlem, které jinde vidět není. Divoký život města je náhle zklidněn Gangou. Na jejích březích lze najít tiché místo na sezení na ghátech, případně se za malý peníz nechat vyvézt rovnou na řeku. V městě samotném je údajně přes 20 tisíc chrámů a má být náboženským, kulturním i vzdělávacím centrem celé Indie. Co se centra náboženství týče, můžeme jedině potvrdit. Ve městě si užíváme nespočetně různých rituálů, ať už ráno u břehů při omývání, odpoledne u chrámů nebo večer u řeky a pálicích ghátů.
Line 27: Line 31:
  
 {{gallery>:ims:16_10_09}} {{gallery>:ims:16_10_09}}
 +
 +===== Orchha =====
  
 V úterý z nejsvatějšího města Hindů odjíždíme na jihozápad do malé vesničky Orchha. Ačkoliv ve starém městě pivo k sehnání nebylo (jó ta posvátnost), indická nádraží nás čím dál tím více mile překvapují. Nádražky sice nejsou přímo v hlavní budově, jak je zvykem u nás, ale hned přes ulici člověk nemine. V úterý z nejsvatějšího města Hindů odjíždíme na jihozápad do malé vesničky Orchha. Ačkoliv ve starém městě pivo k sehnání nebylo (jó ta posvátnost), indická nádraží nás čím dál tím více mile překvapují. Nádražky sice nejsou přímo v hlavní budově, jak je zvykem u nás, ale hned přes ulici člověk nemine.
Line 45: Line 51:
  
 {{gallery>:ims:16_10_13}} {{gallery>:ims:16_10_13}}
 +
 +===== Bhopál =====
  
 **14-15. 10.:** Bhopál je město s nejpočetnější muslimskou menšinou, tu tvoří téměř 40% obyvatel města. Byla by škoda městem pouze projet, a tak se rozhodujeme na jeden den zastavit a prohlédnout si trh a mešity. Do programu navíc zařazujeme galerii moderního umění, kde kromě výstav často probíhá i doprovodný program. **14-15. 10.:** Bhopál je město s nejpočetnější muslimskou menšinou, tu tvoří téměř 40% obyvatel města. Byla by škoda městem pouze projet, a tak se rozhodujeme na jeden den zastavit a prohlédnout si trh a mešity. Do programu navíc zařazujeme galerii moderního umění, kde kromě výstav často probíhá i doprovodný program.
Line 54: Line 62:
 **16. 10.:** Ještě v Bhopálu vstáváme a vyrážíme hledat autobusy na jih, do velkého města Indore. Radši bychom vlakem, ale ty jsou beznadějně plné a musíme tedy jet delší, ale horší cestou. Nakonec se probojováváme k nádraží na okraji města a obrňujeme trpělivostí. 5 hodin do Indore, přejezd na další autobusové nádraží, 3 hodiny do Dháru a 1 hodina do Mandu, dnešní cílové stanice. Nutno poznamenat, že průvodčí v autobusech jsou maximálně nápomocni a předávají si nás mezi sebou, případně mezi řidiči rikš (tam nám navíc smlouvají ceny pro místní). I přes počet přestupů je cesta bez problémů a do sedmi jsme na místě! **16. 10.:** Ještě v Bhopálu vstáváme a vyrážíme hledat autobusy na jih, do velkého města Indore. Radši bychom vlakem, ale ty jsou beznadějně plné a musíme tedy jet delší, ale horší cestou. Nakonec se probojováváme k nádraží na okraji města a obrňujeme trpělivostí. 5 hodin do Indore, přejezd na další autobusové nádraží, 3 hodiny do Dháru a 1 hodina do Mandu, dnešní cílové stanice. Nutno poznamenat, že průvodčí v autobusech jsou maximálně nápomocni a předávají si nás mezi sebou, případně mezi řidiči rikš (tam nám navíc smlouvají ceny pro místní). I přes počet přestupů je cesta bez problémů a do sedmi jsme na místě!
  
-[[denik:16_09_30|< Putování po svatých i nesvatých místech Amritsaru a Jaipuru]]+[[denik:16_09_30|< Putování po svatých i nesvatých místech Amritsaru a Jaipuru]] | [[denik:16_10_17|Zapomenutý střed Indie >]]
  
 {{fbc>}} {{fbc>}}
denik/16_10_07.1477113398.txt.gz · Last modified: 2016/10/22 07:16 by transsib