This shows you the differences between two versions of the page.
Both sides previous revisionPrevious revisionNext revision | Previous revision | ||
denik:16_10_07 [2016/10/22 06:49] – transsib | denik:16_10_07 [2016/10/30 17:41] (current) – transsib | ||
---|---|---|---|
Line 1: | Line 1: | ||
- | ====== | + | ====== |
+ | ===== Agra ===== | ||
- | **7. 10.:** Začíná nám správné turistické období. Dorazili jsme do Agry, k snad nejznámější indické památce, | + | |
+ | **7. 10.:** Začíná nám správné turistické období. Dorazili jsme do Agry, k snad nejznámější indické památce, | ||
V okolí je také mešita Jama Masjid a spousta a spousta stánků. Ať s jednoduchým jídlem uvařeným v poněkud horších hygienických podmínkách, | V okolí je také mešita Jama Masjid a spousta a spousta stánků. Ať s jednoduchým jídlem uvařeným v poněkud horších hygienických podmínkách, | ||
- | Co se nám na Agře nelíbí jsou ceny a jasně viditelná orientace na turismus, hotely, kam se člověk podívá a lepší restaurace plné západních turistů. Co se nám na tom naopak líbí jsou ulice plné barů. S vychlazeným pivem není problém. Sice bychom radši chutný Godfather než místní ekvivalent Gambrinusu Kingfisher, ale až zas tak si vybírat nemůžeme. | + | Co se nám na Agře nelíbí jsou ceny a jasně viditelná orientace na turismus, hotely, kam se člověk podívá a lepší restaurace plné západních turistů. Co se nám naopak líbí jsou ulice plné barů. S vychlazeným pivem není problém. Sice bychom radši chutný Godfather než místní ekvivalent Gambrinusu Kingfisher, ale až zas tak si vybírat nemůžeme. Cenu piva se nám daří usmlouvat z turistických 300 rupií na 150 (55kč) a možná se i trochu blížíme ceně pro místní. |
{{gallery>: | {{gallery>: | ||
Line 13: | Line 15: | ||
Areál Taj Mahalu je veliký (17,5 ha). Samotná budova připomíná vyřezávanou krychli o straně 57 m. Z fotek nám připadala jaksi pohádkově a lehce, skoro jako z papíru. Na místě nás překvapilo, | Areál Taj Mahalu je veliký (17,5 ha). Samotná budova připomíná vyřezávanou krychli o straně 57 m. Z fotek nám připadala jaksi pohádkově a lehce, skoro jako z papíru. Na místě nás překvapilo, | ||
- | |||
- | Večer odjíždíme vlakem do Váránasí, | ||
//Pozn. kontroly: Teoreticky nelze do Taj Mahalu pronést batoh, ale hodně lidí to dělá a Indky vstupují bez problému s velkými kabelkami (kabelami). K pronesení to chce buď využít chvilku nepozornosti, | //Pozn. kontroly: Teoreticky nelze do Taj Mahalu pronést batoh, ale hodně lidí to dělá a Indky vstupují bez problému s velkými kabelkami (kabelami). K pronesení to chce buď využít chvilku nepozornosti, | ||
Line 20: | Line 20: | ||
{{gallery>: | {{gallery>: | ||
- | **9-11. 10.:** Změť uliček, opice, krávy, vodní bůvoli a šance se ztratit na každém rohu. To je staré město ve Váránasí. Vše je trochu špinavé a někde schované. Hostel musíme hledat a to rozhodně ne naposledy. Váránasí se nám ale odměňuje kouzlem, které jinde vidět není. Život města na ghátech velmi efektivně ukončuje Ganga, u které lze najít klidné místo na sezení, nebo se lze za odpočinkem vypravit rovnou na řeku. V městě samotném je údajně přes 20 tisíc chrámů a má být náboženským, | + | ===== Váránasí |
- | Gháty se okolo řeky táhnou podél celé délky města. Má jich být až 87 a většina je volně přístupná. Za nízkého stavu vody lze po pobřeží přecházet od jednoho k druhému a pozorovat barevné dění okolo. Několik ghátů slouží také jako tzv. pálicí | + | **9-11. 10.:** Změť uliček, opice, krávy, vodní bůvoli a šance se ztratit na každém rohu. To je staré město ve Váránasí. Vše je trochu špinavé a někde schované. Hostel musíme hledat a to rozhodně ne naposledy. Váránasí se nám ale odměňuje kouzlem, které jinde vidět není. Divoký život města je náhle zklidněn Gangou. Na jejích březích lze najít tiché místo na sezení na ghátech, případně se za malý peníz nechat vyvézt rovnou na řeku. V městě samotném je údajně přes 20 tisíc chrámů a má být náboženským, |
+ | |||
+ | Gháty se okolo řeky táhnou podél celé délky města. Má jich být až 87 a většina je volně přístupná. Za nízkého stavu vody lze po pobřeží přecházet od jednoho k druhému a pozorovat barevné dění okolo. Několik ghátů slouží také jako pálicí, kde dochází ke kremaci mrtvých a spláchnutí jejich popela do Gangy. Před cestou jsme četli a slyšeli o tom, jak je řeka v těchto místech špinavá a co všechno v ní plave. Buď Indové začali Gangu poctivě čistit nebo jsme si již zvykli, ale nám vlastně přijde docela čistá. Plavat v ní sice stále nehodláme, ani jako Indové si čistit zuby nebo vodu dokonce pít, nicméně se už nebojíme okamžité nákazy po sezení na břehu. :-) | ||
{{gallery>: | {{gallery>: | ||
Line 29: | Line 31: | ||
{{gallery>: | {{gallery>: | ||
+ | |||
+ | ===== Orchha ===== | ||
V úterý z nejsvatějšího města Hindů odjíždíme na jihozápad do malé vesničky Orchha. Ačkoliv ve starém městě pivo k sehnání nebylo (jó ta posvátnost), | V úterý z nejsvatějšího města Hindů odjíždíme na jihozápad do malé vesničky Orchha. Ačkoliv ve starém městě pivo k sehnání nebylo (jó ta posvátnost), | ||
- | **12. 10.:** Je ošklivě brzo ráno a nás probouzí ruch v zastavujícím vlaku. Je to jedině dobře, jedná se o naši zastávku a ačkoliv poprvé cestujeme pohodlnou klimatizovanou třídou (3AC), dál už bychom spát neměli. Vystupujeme v Jhansi, v přestupní stanici do vesničky Orchha. Do té v podstatě neustále jezdí sdílené rikšy, a tak levná a rychlá doprava není problém. Pro představu asi 5 km od železnice k autobusovému nádraží je za 10 rupií, dalších 14 km do Orchhy za 20 rupií (dohromady asi 12 kč). Cena báječná a navíc v praxi zjišťujeme, | + | **12. 10.:** Je ošklivě brzo ráno a nás probouzí ruch v zastavujícím vlaku. Je to jedině dobře, jedná se o naši zastávku a ačkoliv poprvé cestujeme pohodlnou klimatizovanou třídou (3AC), dál už bychom spát neměli. Vystupujeme v Jhansi, v přestupní stanici do vesničky Orchha. Do té v podstatě neustále jezdí sdílené rikšy, a tak levná a rychlá doprava není problém. Pro představu asi 5 km od železnice k autobusovému nádraží je za 10 rupií, dalších 14 km do Orchhy za 20 rupií (dohromady asi 12 kč). Cena báječná a navíc v praxi zjišťujeme, |
První den stačí akorát na procházku opevněného (polo)ostrova, | První den stačí akorát na procházku opevněného (polo)ostrova, | ||
Line 42: | Line 46: | ||
{{gallery>: | {{gallery>: | ||
- | Jak nám se stav památek nelíbí, místní ptactvo má na to zcela odlišný názor, kopule chrámů jsou domovem nejen pro holuby, ale také netopýry, sovy, barevné papoušky a obří ptáky vzdáleně připomínající supy. V podstatě každá díra ve zdi je někým obydlená. | + | Jak nám se stav památek nelíbí, místní ptactvo má na to zcela odlišný názor, kopule chrámů jsou domovem nejen pro holuby, ale také netopýry, sovy, barevné papoušky a obří ptáky vzdáleně připomínající supy. V podstatě každá díra ve zdi je někým obydlená. |
+ | |||
+ | Zítra máme cestovní den, přejíždíme ze státu Uttar Pradesh do Madhya Pradeshe, do města Bhopál. | ||
{{gallery>: | {{gallery>: | ||
+ | |||
+ | ===== Bhopál ===== | ||
**14-15. 10.:** Bhopál je město s nejpočetnější muslimskou menšinou, tu tvoří téměř 40% obyvatel města. Byla by škoda městem pouze projet, a tak se rozhodujeme na jeden den zastavit a prohlédnout si trh a mešity. Do programu navíc zařazujeme galerii moderního umění, kde kromě výstav často probíhá i doprovodný program. | **14-15. 10.:** Bhopál je město s nejpočetnější muslimskou menšinou, tu tvoří téměř 40% obyvatel města. Byla by škoda městem pouze projet, a tak se rozhodujeme na jeden den zastavit a prohlédnout si trh a mešity. Do programu navíc zařazujeme galerii moderního umění, kde kromě výstav často probíhá i doprovodný program. | ||
Line 54: | Line 62: | ||
**16. 10.:** Ještě v Bhopálu vstáváme a vyrážíme hledat autobusy na jih, do velkého města Indore. Radši bychom vlakem, ale ty jsou beznadějně plné a musíme tedy jet delší, ale horší cestou. Nakonec se probojováváme k nádraží na okraji města a obrňujeme trpělivostí. 5 hodin do Indore, přejezd na další autobusové nádraží, 3 hodiny do Dháru a 1 hodina do Mandu, dnešní cílové stanice. Nutno poznamenat, že průvodčí v autobusech jsou maximálně nápomocni a předávají si nás mezi sebou, případně mezi řidiči rikš (tam nám navíc smlouvají ceny pro místní). I přes počet přestupů je cesta bez problémů a do sedmi jsme na místě! | **16. 10.:** Ještě v Bhopálu vstáváme a vyrážíme hledat autobusy na jih, do velkého města Indore. Radši bychom vlakem, ale ty jsou beznadějně plné a musíme tedy jet delší, ale horší cestou. Nakonec se probojováváme k nádraží na okraji města a obrňujeme trpělivostí. 5 hodin do Indore, přejezd na další autobusové nádraží, 3 hodiny do Dháru a 1 hodina do Mandu, dnešní cílové stanice. Nutno poznamenat, že průvodčí v autobusech jsou maximálně nápomocni a předávají si nás mezi sebou, případně mezi řidiči rikš (tam nám navíc smlouvají ceny pro místní). I přes počet přestupů je cesta bez problémů a do sedmi jsme na místě! | ||
- | [[denik: | + | [[denik: |
{{fbc>}} | {{fbc>}} |