This shows you the differences between two versions of the page.
Both sides previous revisionPrevious revisionNext revision | Previous revisionLast revisionBoth sides next revision | ||
denik:16_09_23 [2016/10/04 20:03] – transsib | denik:16_09_23 [2016/10/12 16:31] – transsib | ||
---|---|---|---|
Line 1: | Line 1: | ||
- | ====== | + | ====== |
**23. 9.:** Joshimat je město o jedné ulici nebo přinejmenším o jedné hlavní ulici. Kvůli blízkosti tibetských hranic tvoří velkou část města vojenská základna a cvičiště, | **23. 9.:** Joshimat je město o jedné ulici nebo přinejmenším o jedné hlavní ulici. Kvůli blízkosti tibetských hranic tvoří velkou část města vojenská základna a cvičiště, | ||
Line 7: | Line 7: | ||
{{gallery>: | {{gallery>: | ||
- | **24. 9.:** Nedaleko od Joshimatu se nachází vesnička Tapovan, od ní jsou asi 3 km vzdálené horké prameny a ještě o něco dále do kopce chrám Bhavishya Badri. Tak zní plán dnešní cesty, zdroje na internetu se v mnohém liší a my jedeme trochu naslepo s tím, že se prostě doptáme. Do Tapovanu jezdí z Upper Bazar street sdílené taxíky. 13 km, 30 rupií (12 kč) a do půl hodiny jsme na místě. Potud dobré, dál to začíná být zákeřnější. Z Tapovanu pokračujeme po prašné silnici ony 3 km a procházíme přes několik u cesty postavených slamů (možná budek rodin pracujících na stavbě silnice, těžko poznat). Horké prameny, kde se dříve dalo koupat, jsou nyní jen malá kouřící skála u silnice a místo ponoření těla do horké lázně nabízí opláchnutí obličeje. Pod silnicí postavené bývalé bazény bohužel nefungují. Nedá se nic dělat a my tedy pokračujeme dál, za očistou duševní. Do chrámu Bhavishya Badri značená cesta nevede a tak hledáme. Po stejné cestě jdeme asi další 2 km a odbočujeme doprava nahoru nenápadnou brankou. Vše je samozřejmě jen hindsky, ale kódová slova (názvy vesnic) u domorodců fungují. Zjevně je jim nás trochu líto, a za otázku dostáváme na posilněnou okurku s chilly. :-) Jdeme přes vesnici Saldhar a do kopce do vesnice Subhay, kde chrám leží. Tedy, ležet by měl. Uprostřed cesty nás zahání nemilosrdné himalájské počasí. Brát si do hor pláštěnku? | + | **24. 9.:** Nedaleko od Joshimatu se nachází vesnička Tapovan, od ní jsou asi 3 km vzdálené horké prameny a ještě o něco dále do kopce chrám Bhavishya Badri. Tak zní plán dnešní cesty, zdroje na internetu se v mnohém liší a my jedeme trochu naslepo s tím, že se prostě doptáme. Do Tapovanu jezdí z Upper Bazar street sdílené taxíky. 13 km, 30 rupií (12 kč) a do půl hodiny jsme na místě. Potud dobré, dál to začíná být zákeřnější. Z Tapovanu pokračujeme po prašné silnici ony 3 km a procházíme přes několik u cesty postavených slamů (možná budek rodin pracujících na stavbě silnice, těžko poznat). Horké prameny, kde se dříve dalo koupat, jsou nyní jen malá kouřící skála u silnice a místo ponoření těla do horké lázně nabízí opláchnutí obličeje. Pod silnicí postavené bývalé bazény bohužel nefungují. Nedá se nic dělat a my tedy pokračujeme dál, za očistou duševní. Do chrámu Bhavishya Badri značená cesta nevede a tak hledáme. Po stejné cestě jdeme asi další 2 km a odbočujeme doprava nahoru nenápadnou brankou. Vše je samozřejmě jen hindsky, ale kódová slova (názvy vesnic) u domorodců fungují. Zjevně je jim nás trochu líto a za otázku dostáváme na posilněnou okurku s chilli. :-) Jdeme přes vesnici Saldhar a do kopce do vesnice Subhay, kde chrám leží. Tedy, ležet by měl. Uprostřed cesty nás zahání nemilosrdné himalájské počasí. Brát si do hor pláštěnku? |
{{gallery>: | {{gallery>: | ||
- | **25. 9.:** Je čas začít pořádně chodit po horách! V Himalájích sice jsme, ale ty správné zasněžené vrcholky zatím nevidíme. Balíme batohy a jdeme opět na východní konec Upper Bazar street, kde jezdí sdílené taxi tentokrát do Govindghatu. Ten je vzdálený asi 18 km a taxi by mělo stát 50 rupií (20kč). Govindghat je město, ze kterého se vyráží na pěší trek 14 km do kopce do malé horské vesničky Ghangaria. Pěší trek je řekněme spíše volitelný, první 4 km do kopce tvoří silnice, a tak většina návštěvníků (převážně Sikhů) jede sdíleným taxi nebo se veze na koni. Dál už pokračuje jen pěkná zpevněná cesta a část se tedy trmácí pěšky, část se veze v sedle. 10 Km koňmo za 600 rupií je celkem použitelná cena. My jdeme pěšky pěkně od zdola a koně zkoušíme až na půl hodiny pod vrcholkem, nechat se nést uprostřed hor a jen si užívat výhled má něco do sebe. ;-) | + | **25. 9.:** Je čas začít pořádně chodit po horách. V Himalájích sice jsme, ale ty správné zasněžené vrcholky zatím nevidíme. Balíme batohy a jdeme na východní konec Upper Bazar street, kde jezdí sdílené taxi tentokrát do Govindghatu. Ten je vzdálený asi 18 km a taxi by mělo stát 50 rupií (20kč). Govindghat je město, ze kterého se vyráží na pěší trek 14 km do kopce do malé horské vesničky Ghangaria. Pěší trek je řekněme spíše volitelný, první 4 km do kopce tvoří silnice, a tak většina návštěvníků (převážně Sikhů) jede sdíleným taxi nebo se veze na koni. Dál už pokračuje jen pěkná zpevněná cesta a část se tedy trmácí pěšky, část se veze v sedle. 10 Km koňmo za 600 rupií je celkem použitelná cena. My jdeme pěšky pěkně od zdola a koně zkoušíme až na půl hodiny pod vrcholkem, nechat se nést uprostřed hor a jen si užívat výhled má něco do sebe. ;-) |
V Ghangarii je zvláště teď na konci září dostupných hodně levných hotelů. Nelze sice čekat topení nebo horkou vodu (od pusy nám jde v noci pára, je okolo nuly), ale teplé a celkem čisté peřiny v pokoji okolo 200-300 rupií (70-110 kč) lze sehnat v pohodě. Jelikož vesnici v podstatě nic jiného než hotely a restaurace netvoří, o zázemí je postaráno více než dostatečně. | V Ghangarii je zvláště teď na konci září dostupných hodně levných hotelů. Nelze sice čekat topení nebo horkou vodu (od pusy nám jde v noci pára, je okolo nuly), ale teplé a celkem čisté peřiny v pokoji okolo 200-300 rupií (70-110 kč) lze sehnat v pohodě. Jelikož vesnici v podstatě nic jiného než hotely a restaurace netvoří, o zázemí je postaráno více než dostatečně. | ||
Line 19: | Line 19: | ||
//Pozn. Ghangarie: kousek pod městem se nachází heliport, ty nejbohatší nejedou na koni, ale nechají se vyvézt nahoru helikoptérou a pak rovnou v nosítkách až do hotelu. A není to žádná výjimečná situace, helikoptéra lítá neustále.// | //Pozn. Ghangarie: kousek pod městem se nachází heliport, ty nejbohatší nejedou na koni, ale nechají se vyvézt nahoru helikoptérou a pak rovnou v nosítkách až do hotelu. A není to žádná výjimečná situace, helikoptéra lítá neustále.// | ||
- | **26. 9.:** První den v horách volíme méně náročný trek do Údolí květin, které v roce 1931 zpopularizoval britský cestovatel Frank Smythe, když ho označil jako nejkrásnější údolí, které ve svém životě viděl. Bohužel pro nás byl F. S. v údolí přítomen během července/ | + | **26. 9.:** První den v horách volíme méně náročný trek do Údolí květin, které v roce 1931 zpopularizoval britský cestovatel Frank Smythe, když ho označil jako nejkrásnější údolí, které ve svém životě viděl. Bohužel pro nás byl F. S. v údolí přítomen během července/ |
{{gallery>: | {{gallery>: | ||
Line 41: | Line 41: | ||
{{gallery>: | {{gallery>: | ||
- | [[denik: | + | [[denik: |
{{fbc>}} | {{fbc>}} | ||