User Tools

Site Tools


denik:16_09_16

Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

Both sides previous revisionPrevious revision
denik:16_09_16 [2016/10/04 20:48] transsibdenik:16_09_16 [2016/10/27 14:30] (current) transsib
Line 1: Line 1:
 ====== Od ghátů Gangy po vrcholky Himalájí ====== ====== Od ghátů Gangy po vrcholky Himalájí ======
 +
 +===== Haridwar =====
  
 **16. 9.:** V indických vlacích je možné volit mezi spoustou tříd. Zcela nejlevnější je „general seating“, kdy do vagonu naleze lidí, kolik je vůbec možné. Sedí se na dřevěných lavicích nebo na zemi nebo se prostě trochu visí z vlaku. Na to si netroufáme a volíme druhou nejlevnější třídu „second seating“. Je trochu těsná, je tam hrozné vedro, co chvíli se indové okolo přeskupují, ale místo máme vlastní a jede se docela pohodlně a pořád perfektně levně. Vyrážíme z Dillí do Haridwaru, což je asi 250 km, 5 hodin ve vlaku a 55kč na osobu. S drobným zpožděním jsme okolo půl deváté na místě. Přesto, že je Haridwar o poznání menší město než Dillí, i večer je ruch na ulici přinejmenším srovnatelný. Spousta lidí, spousta rikš, spousta klaksonů. Pomalu si zvykáme, v Indii ostatně není na výběr. Nacházíme ubytování a jakousi znakovou řečí se domlouváme. Haridwar je sice turistické město, ale pro indy, nikoliv pro zápaďáky. Jediné bílé tváře ve městě jsme my a s angličtinou to tu jednoduché není. **16. 9.:** V indických vlacích je možné volit mezi spoustou tříd. Zcela nejlevnější je „general seating“, kdy do vagonu naleze lidí, kolik je vůbec možné. Sedí se na dřevěných lavicích nebo na zemi nebo se prostě trochu visí z vlaku. Na to si netroufáme a volíme druhou nejlevnější třídu „second seating“. Je trochu těsná, je tam hrozné vedro, co chvíli se indové okolo přeskupují, ale místo máme vlastní a jede se docela pohodlně a pořád perfektně levně. Vyrážíme z Dillí do Haridwaru, což je asi 250 km, 5 hodin ve vlaku a 55kč na osobu. S drobným zpožděním jsme okolo půl deváté na místě. Přesto, že je Haridwar o poznání menší město než Dillí, i večer je ruch na ulici přinejmenším srovnatelný. Spousta lidí, spousta rikš, spousta klaksonů. Pomalu si zvykáme, v Indii ostatně není na výběr. Nacházíme ubytování a jakousi znakovou řečí se domlouváme. Haridwar je sice turistické město, ale pro indy, nikoliv pro zápaďáky. Jediné bílé tváře ve městě jsme my a s angličtinou to tu jednoduché není.
Line 15: Line 17:
 {{ youtube>LA1yA38W2_I?small }} {{ youtube>LA1yA38W2_I?small }}
  
 +===== Rishikesh =====
  
 **18-21. 9.:** Dosti bylo pocitu jedinečnosti a my se přesouváme asi o 25 km na sever do turistického Rishikeshe. Tam jezdí za pár korun autobus (70 rupií, asi 25 korun) a lze se ubytovat blízko ashramů (jógových škol) v hotelové čtvrti Tapovan, kde jsou k sehnání krásné pokoje okolo 500-600 rupií na noc (220kč). **18-21. 9.:** Dosti bylo pocitu jedinečnosti a my se přesouváme asi o 25 km na sever do turistického Rishikeshe. Tam jezdí za pár korun autobus (70 rupií, asi 25 korun) a lze se ubytovat blízko ashramů (jógových škol) v hotelové čtvrti Tapovan, kde jsou k sehnání krásné pokoje okolo 500-600 rupií na noc (220kč).
denik/16_09_16.txt · Last modified: 2016/10/27 14:30 by transsib