User Tools

Site Tools


denik:16_09_04

Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

Both sides previous revisionPrevious revision
Next revision
Previous revision
denik:16_09_04 [2016/09/19 21:08] transsibdenik:16_09_04 [2016/10/27 14:29] (current) transsib
Line 1: Line 1:
-====== Jak neletět do Indie ======+====== Jak jsme do Indie málem nedoletěli ======
  
 **4. 9.:** Letíme do Indie! Abychom vyrazit vůbec mohli, potřebujeme kromě jiného důkladnou přípravu a víza. No nebo alespoň ty víza. Původní předpoklad, kdy mělo být spousta času na plánování další cesty, se nepotvrdil. Najednou si uvědomujeme, že máme týden do odletu a jen pět dní na vyřízení víz. V neděli v noci ještě ověřujeme pravidla pro získání víz a nestačíme se divit. Zpáteční letenka, pojištění, výpis z účtu, pasová fota 5x5cm, plán cesty, kontakt v Indii. Noc bude dlouhá, už jen z důvodu, že zpáteční letenku nemáme, plán netušíme a na focení je trochu pozdě. Zuzka je pohlcená festivalem VyšeHrátky, a tak improvizujeme. Foto proti zdi Vyšehradu, plán nám radí rychlý pohled do mapy a letenku zpět vytváříme v grafickém editoru.  Vypadá obstojně. Žádost podáváme v pondělí a máme štěstí na slečnu u okýnka, do pátku prý budou! **4. 9.:** Letíme do Indie! Abychom vyrazit vůbec mohli, potřebujeme kromě jiného důkladnou přípravu a víza. No nebo alespoň ty víza. Původní předpoklad, kdy mělo být spousta času na plánování další cesty, se nepotvrdil. Najednou si uvědomujeme, že máme týden do odletu a jen pět dní na vyřízení víz. V neděli v noci ještě ověřujeme pravidla pro získání víz a nestačíme se divit. Zpáteční letenka, pojištění, výpis z účtu, pasová fota 5x5cm, plán cesty, kontakt v Indii. Noc bude dlouhá, už jen z důvodu, že zpáteční letenku nemáme, plán netušíme a na focení je trochu pozdě. Zuzka je pohlcená festivalem VyšeHrátky, a tak improvizujeme. Foto proti zdi Vyšehradu, plán nám radí rychlý pohled do mapy a letenku zpět vytváříme v grafickém editoru.  Vypadá obstojně. Žádost podáváme v pondělí a máme štěstí na slečnu u okýnka, do pátku prý budou!
Line 13: Line 13:
 //PS: A mimochodem, po příletu v Dillí letenky samozřejmě nikdo nekontroloval...// //PS: A mimochodem, po příletu v Dillí letenky samozřejmě nikdo nekontroloval...//
  
-//PPS: Zatímco do Dubaje jsme letěli s Ukraine International Airlines, kteří nedávali žádné jídlo ani pití (i na 6 h dlouhém letu), do Dillí s indickou společností Jet Airways to byla nádhera. Nová letadla, skvělé jídlo i na 2,5h letu. Popravdě jsme to čekali přesně naopak, dodatečně se Indům omlouváme. :-)//+//PPS: Zatímco do Dubaje jsme letěli s Ukraine International Airlines, kteří nedávali žádné jídlo ani pití (i na 6 h dlouhém letu), do Dillí s indickou společností Jet Airways to byla nádhera. Nová letadla, skvělé jídlo i na 2,5h letu. Popravdě jsme to čekali přesně naopak, dodatečně se Indům omlouváme. Mamince Zuzky také děkujeme za skvělé sojové řízky™, které nám v první části cesty zajistily prvotřídní catering. :-)// 
 + 
 +===== Dillí =====
  
 **14.9.:** Vzhledem k náročné cestě máme v Dillí jediný plán: spánek a jídlo. Ihned po příjezdu nás udeří neskutečné vedro a vlhko, takřka hmatatelná směsice pachů a vůní, ohromné množství lidí, cyklorikš, elektrorikš, motorek a to vše najednou troubící a kamsi se ženoucí. Vzniklou situaci řešíme úprkem do hotelu v oblasti Paharganj. Ten nacházíme s překvapivě čistým povlečením (jen pár fleků, světlá to výjimka), a tak hned po prvním obědě uleháme. Jídlo je tu báječné, severní Indie je co do chutí nedostižná. Napoprvé si naše trávení musí zvykat a nastává trochu boj o koupelnu, ale další dny je už lépe. **14.9.:** Vzhledem k náročné cestě máme v Dillí jediný plán: spánek a jídlo. Ihned po příjezdu nás udeří neskutečné vedro a vlhko, takřka hmatatelná směsice pachů a vůní, ohromné množství lidí, cyklorikš, elektrorikš, motorek a to vše najednou troubící a kamsi se ženoucí. Vzniklou situaci řešíme úprkem do hotelu v oblasti Paharganj. Ten nacházíme s překvapivě čistým povlečením (jen pár fleků, světlá to výjimka), a tak hned po prvním obědě uleháme. Jídlo je tu báječné, severní Indie je co do chutí nedostižná. Napoprvé si naše trávení musí zvykat a nastává trochu boj o koupelnu, ale další dny je už lépe.
Line 19: Line 21:
 {{gallery>:ims:16_09_15}} {{gallery>:ims:16_09_15}}
  
-**15.9.:** Do centra města se tudíž dostáváme až nazítří. Naše první výprava vede ke stanici metra Chandni Chowk, kde se nachází velká Rudá Pevnost, postavená roku 1684 a mešita Jama Masjid, která je jednou z největších v Indii a pojme až 25 000 lidí. Vstupy jsou pro cizince nastaveny dost nefér. Zatímco do pevnosti mají indové vstup za 30 rupií (10 Kč), my platíme 500 (180 Kč), do mešity je to pro indy zadarmo, ale odlišní jedinci (my) platí 300 rupií (110 Kč). Popravdě řečeno, Rudá Pevnost je hezká, ale za vstupné to snad nestojí, kromě několika královských paláců (k prohlédnutí převážně z venku) a Perlové mešity, toho moc vidět nelze. Vše navíc vypadá trochu rozpadle a v neustálé rekonstrukci.Jdeme se tedy raději věnovat perlám indické kuchyně.+**15.9.:** Do centra města se tudíž dostáváme až nazítří. Naše první výprava vede ke stanici metra Chandni Chowk, kde se nachází velká Rudá Pevnost, postavená roku 1684 a mešita Jama Masjid, která je jednou z největších v Indii a pojme až 25 000 lidí. Vstupy jsou pro cizince nastaveny dost nefér. Zatímco do pevnosti mají indové vstup za 30 rupií (10 Kč), my platíme 500 (180 Kč), do mešity je to pro indy zadarmo, ale odlišní jedinci (my) platí 300 rupií (110 Kč). Popravdě řečeno, Rudá Pevnost je hezká, ale za vstupné to snad nestojí, kromě několika královských paláců (k prohlédnutí převážně z venku) a Perlové mešity, toho moc vidět nelze. Vše navíc vypadá trochu rozpadle a v neustálé rekonstrukci. Jdeme se tedy raději věnovat perlám indické kuchyně.
  
 {{gallery>:ims:16_09_14}} {{gallery>:ims:16_09_14}}
Line 30: Line 32:
 {{ youtube>A5twnwyDgWs?small }} {{ youtube>A5twnwyDgWs?small }}
  
 +[[denik:16_09_16|Od ghátů Gangy po vrcholky Himalájí >]]
  
 {{fbc>}} {{fbc>}}
denik/16_09_04.1474312126.txt.gz · Last modified: 2016/09/19 21:08 by transsib