This shows you the differences between two versions of the page.
Both sides previous revisionPrevious revisionNext revision | Previous revisionNext revisionBoth sides next revision | ||
denik:16_09_04 [2016/09/19 21:08] – transsib | denik:16_09_04 [2016/09/28 18:33] – transsib | ||
---|---|---|---|
Line 1: | Line 1: | ||
- | ====== Jak neletět | + | ====== Jak jsme do Indie málem nedoletěli |
**4. 9.:** Letíme do Indie! Abychom vyrazit vůbec mohli, potřebujeme kromě jiného důkladnou přípravu a víza. No nebo alespoň ty víza. Původní předpoklad, | **4. 9.:** Letíme do Indie! Abychom vyrazit vůbec mohli, potřebujeme kromě jiného důkladnou přípravu a víza. No nebo alespoň ty víza. Původní předpoklad, | ||
Line 13: | Line 13: | ||
//PS: A mimochodem, po příletu v Dillí letenky samozřejmě nikdo nekontroloval...// | //PS: A mimochodem, po příletu v Dillí letenky samozřejmě nikdo nekontroloval...// | ||
- | //PPS: Zatímco do Dubaje jsme letěli s Ukraine International Airlines, kteří nedávali žádné jídlo ani pití (i na 6 h dlouhém letu), do Dillí s indickou společností Jet Airways to byla nádhera. Nová letadla, skvělé jídlo i na 2,5h letu. Popravdě jsme to čekali přesně naopak, dodatečně se Indům omlouváme. :-)// | + | //PPS: Zatímco do Dubaje jsme letěli s Ukraine International Airlines, kteří nedávali žádné jídlo ani pití (i na 6 h dlouhém letu), do Dillí s indickou společností Jet Airways to byla nádhera. Nová letadla, skvělé jídlo i na 2,5h letu. Popravdě jsme to čekali přesně naopak, dodatečně se Indům omlouváme. Mamince Zuzky také děkujeme za skvělé sojové řízky™, které nám v první části cesty zajistily prvotřídní catering. :-)// |
**14.9.:** Vzhledem k náročné cestě máme v Dillí jediný plán: spánek a jídlo. Ihned po příjezdu nás udeří neskutečné vedro a vlhko, takřka hmatatelná směsice pachů a vůní, ohromné množství lidí, cyklorikš, elektrorikš, | **14.9.:** Vzhledem k náročné cestě máme v Dillí jediný plán: spánek a jídlo. Ihned po příjezdu nás udeří neskutečné vedro a vlhko, takřka hmatatelná směsice pachů a vůní, ohromné množství lidí, cyklorikš, elektrorikš, | ||
Line 19: | Line 19: | ||
{{gallery>: | {{gallery>: | ||
- | **15.9.:** Do centra města se tudíž dostáváme až nazítří. Naše první výprava vede ke stanici metra Chandni Chowk, kde se nachází velká Rudá Pevnost, postavená roku 1684 a mešita Jama Masjid, která je jednou z největších v Indii a pojme až 25 000 lidí. Vstupy jsou pro cizince nastaveny dost nefér. Zatímco do pevnosti mají indové vstup za 30 rupií (10 Kč), my platíme 500 (180 Kč), do mešity je to pro indy zadarmo, ale odlišní jedinci (my) platí 300 rupií (110 Kč). Popravdě řečeno, Rudá Pevnost je hezká, ale za vstupné to snad nestojí, kromě několika královských paláců (k prohlédnutí převážně z venku) a Perlové mešity, toho moc vidět nelze. Vše navíc vypadá trochu rozpadle a v neustálé rekonstrukci.Jdeme se tedy raději věnovat perlám indické kuchyně. | + | **15.9.:** Do centra města se tudíž dostáváme až nazítří. Naše první výprava vede ke stanici metra Chandni Chowk, kde se nachází velká Rudá Pevnost, postavená roku 1684 a mešita Jama Masjid, která je jednou z největších v Indii a pojme až 25 000 lidí. Vstupy jsou pro cizince nastaveny dost nefér. Zatímco do pevnosti mají indové vstup za 30 rupií (10 Kč), my platíme 500 (180 Kč), do mešity je to pro indy zadarmo, ale odlišní jedinci (my) platí 300 rupií (110 Kč). Popravdě řečeno, Rudá Pevnost je hezká, ale za vstupné to snad nestojí, kromě několika královských paláců (k prohlédnutí převážně z venku) a Perlové mešity, toho moc vidět nelze. Vše navíc vypadá trochu rozpadle a v neustálé rekonstrukci. Jdeme se tedy raději věnovat perlám indické kuchyně. |
{{gallery>: | {{gallery>: | ||
Line 29: | Line 29: | ||
a párty v Paharganji: | a párty v Paharganji: | ||
{{ youtube> | {{ youtube> | ||
+ | |||
+ | [[denik: | ||
{{fbc>}} | {{fbc>}} |