This shows you the differences between two versions of the page.
Both sides previous revisionPrevious revisionNext revision | Previous revision | ||
denik:16_07_21 [2016/08/16 10:00] – transsib | denik:16_07_21 [2016/08/23 19:32] (current) – transsib | ||
---|---|---|---|
Line 1: | Line 1: | ||
====== Pašujeme lodí po Amazonce a zpět do Evropy ====== | ====== Pašujeme lodí po Amazonce a zpět do Evropy ====== | ||
+ | **21. 7.:** Dnes přelétáme z Bogoty do Leticie, centra kolumbijské amazonie. Čeká nás cesta do Brazilie a čtyři dny na lodi. Sháníme ještě pár drobností. Součástí jízdenky je sice plná penze, ale knížky k ležení v hamace asi nepodávají. Zachraňuje nás antikvariát, | ||
- | **21. 7.:** Dnes přelétáme do Leticie. Ačkoliv bychom se rádi prospali, včera kvůli státnímu svátku bylo vše zavřené a my tak neměli šanci nakoupit potřebné věci na cestu do Brazílie. Čekají nás čtyři dny na lodi. Součástí jízdenky je sice plná penze, ale knížky k ležení v hamace nepodávají. Zachraňuje nás antikvariát, | + | Jsme sice na místě hodinu |
- | Jsme sice na místě hodinu předem a dokonce u vnitrostátních odletů, ale na špatném terminálu. Na přepážce nás rychle informují, že potřebujeme „otro terminal“ a „rapido, rapido“ a tak utíkáme. Zběžně informujeme prvního taxikáře o naší situaci a ten si naštěstí ví rady. Pěkně předjíždíme okolní dopravu a za čtvrt hodiny jsme na místě. Naštěstí to není daleko. Teď už jen odbavení, podepsat prohlášení o plné zodpovědnosti za špatný stav našich zavazadel (Zuzky krosna je po celé délce spravovaná nití) a že není dobrý nápad mít na krosně přidělané karimatky a spacák gumicukem a letíme! | + | Zatímco Bogota byla kvůli nadmořské výšce až trochu moc chladná, Leticie je kvůli |
- | + | ||
- | Zatímco Bogota byla kvůli nadmořské výšce až trochu moc chladná, Leticie je kvůli | + | |
{{gallery>: | {{gallery>: | ||
Line 12: | Line 11: | ||
**22. 7.:** Zatímco včera jsme měli energii na to si dojít si do města jen pro pivo, dnes nás čeká náročnější úkol. Loď odjíždí ve středu a v sobotu - a ta je zrovna zítra. Musíme si tedy sehnat lístky, koupit hamaky a obstarat alespoň trochu ovoce a zeleniny na cestu. Neděláme si ideály, že něco z toho bude na lodi dostupné. | **22. 7.:** Zatímco včera jsme měli energii na to si dojít si do města jen pro pivo, dnes nás čeká náročnější úkol. Loď odjíždí ve středu a v sobotu - a ta je zrovna zítra. Musíme si tedy sehnat lístky, koupit hamaky a obstarat alespoň trochu ovoce a zeleniny na cestu. Neděláme si ideály, že něco z toho bude na lodi dostupné. | ||
- | Pro lístky přecházíme hranice (prostě projdeme pod cedulí Brazílie) do městečka Tabatinga a tam zamíříme k dokům. Jestli to můžeme posoudit, není sezóna a cestujících je málo. Dle průvodce je cena za lístek pro lokální 150, pro turistu okolo 180, maximálně 200 reálů za cestu. Asi vypadáme dostatečně chudě a úspěšně smlouváme cenu pro lokální. Za 4 dny na lodi s jídlem dobré (150reálů = 1150Kč). Teď už si jen skočit na celnici pro vstupní razítko a formality máme vyřízené. Celnice se trochu nevhod nenachází ani na hranicích, ani v docích (je kus dál na hlavní ulici Tabatingy) a tak je lepší si výstupní i vstupní razítka zařídit den předem. Z Kolumbie jsme již oficiálně den vystoupení, | + | Pro lístky přecházíme hranice (prostě projdeme pod cedulí Brazílie) do městečka Tabatinga a tam zamíříme k dokům. Jestli to můžeme posoudit, není sezóna a cestujících je málo. Dle průvodce je cena za lístek pro lokální 150, pro turistu okolo 180, maximálně 200 realů za cestu. Asi vypadáme dostatečně chudě a úspěšně smlouváme cenu pro lokální. Za 4 dny na lodi s jídlem dobré (150reálů = 1150Kč). Teď už si jen skočit na celnici pro vstupní razítko a formality máme vyřízené. Celnice se trochu nevhod nenachází ani na hranicích, ani v docích (je kus dál na hlavní ulici Tabatingy), a tak je lepší si výstupní i vstupní razítka zařídit den předem. Z Kolumbie jsme již oficiálně den vystoupení, |
{{gallery>: | {{gallery>: | ||
Line 28: | Line 27: | ||
{{gallery>: | {{gallery>: | ||
- | **Pozn. celníci:** Ačkoliv blízko hranic, nikdo už nemluvil | + | **Pozn. celníci:** Ačkoliv blízko hranic, nikdo už nemluví |
Co se života na lodi týče, jde v podstatě o velký souvislý odpočinek, čas od času přerušovaný pauzou na jídlo. Vstává se časně, snídaně tvořená rohlíky a kelímkem příliš sladkého kafe je ještě před šestou, oběd po jedenácté a večeře v pět. Vždy to samé, kuře, těstoviny, rýže a fazole. Nic extra, ale jde si na to zvyknout. Jinak člověk leží na palubě nebo se pohupuje v hamace a čte si. Loď má i sprchy, takže kdo se nebojí vody z řeky, není problém se osvěžit. Na palubě je také pár zásuvek, takže vlastně veškerý komfort. Když tak nad tím přemýšlím, | Co se života na lodi týče, jde v podstatě o velký souvislý odpočinek, čas od času přerušovaný pauzou na jídlo. Vstává se časně, snídaně tvořená rohlíky a kelímkem příliš sladkého kafe je ještě před šestou, oběd po jedenácté a večeře v pět. Vždy to samé, kuře, těstoviny, rýže a fazole. Nic extra, ale jde si na to zvyknout. Jinak člověk leží na palubě nebo se pohupuje v hamace a čte si. Loď má i sprchy, takže kdo se nebojí vody z řeky, není problém se osvěžit. Na palubě je také pár zásuvek, takže vlastně veškerý komfort. Když tak nad tím přemýšlím, | ||
- | **26-28. 7.:** Večer čtvrtého dne přijíždíme k obrovské metropoli uprostřed divoké džungle, městu Manaus. To má přes 2 miliony obyvatel a tvoří uprostřed amazonského pralesa jakousi základnu: pro turistiku, obchod i průmysl. Ačkoliv během plavby jsme na pár měst již narazili, žádné nebylo propojené se zbytkem Brazílie silnicí. Manaus, sice prý dost mizernou, propojen je. Z města se také hojně vyráží na organizované cesty do džungle za divokou zvěří, cestovky jsou takřka na každém rohu a smlouvá se s cenami okolo 150R$ (1100Kč) na den. O cestě jsme přemýšleli, | + | **26-28. 7.:** Večer čtvrtého dne přijíždíme k obrovské metropoli uprostřed divoké džungle, městu Manaus. To má přes 2 miliony obyvatel a tvoří uprostřed amazonského pralesa jakousi základnu: pro turistiku, obchod i průmysl. Ačkoliv během plavby jsme na pár měst již narazili, žádné nebylo propojené se zbytkem Brazílie silnicí. Manaus, sice prý dost mizernou, |
{{gallery>: | {{gallery>: | ||
Line 39: | Line 38: | ||
{{gallery>: | {{gallery>: | ||
- | Na let vyrážíme už večer, abychom poseděli několik hodin na báječně | + | Na letiště |
- | **29-30. 7.:** Recife není zrovna turistický cíl a není ani příliš hezké. Při cestování po městě má člověk neustálý neurčitý pocit, že není v bezpečné čtvrti a měl by se přesunout více mezi lidi. Jenže v Recife se prostě takové místo hledá těžko. Let zpět máme až druhého srpna a ačkoliv je zde i pár pěkných pláží, na čtyři dny to není. Vyřizujeme tedy pár nutností (viz poznámka) a vyrážíme na výlet do pobřežní vesničky Pipa. Do víkendové destinace pro místní a týdenní pro turisty bažící po plážích, zálivech a surfování. | + | **29-30. 7.:** Recife není zrovna turistický cíl a není ani příliš hezké. Při cestování po městě má člověk neustálý neurčitý pocit, že není v bezpečné čtvrti a měl by se přesunout více mezi lidi. Jenže v Recife se prostě takové místo hledá těžko. Let zpět máme až druhého srpna a ačkoliv je zde i pár pěkných pláží, na čtyři dny to není. Vyřizujeme tedy několik |
{{gallery>: | {{gallery>: | ||
Line 62: | Line 61: | ||
[[denik: | [[denik: | ||
- | |||
{{fbc>}} | {{fbc>}} |