This shows you the differences between two versions of the page.
Both sides previous revisionPrevious revisionNext revision | Previous revisionNext revisionBoth sides next revision | ||
denik:16_07_01 [2016/07/07 06:06] – transsib | denik:16_07_01 [2016/07/20 16:44] – transsib | ||
---|---|---|---|
Line 1: | Line 1: | ||
- | ====== Z jihu na sever Ekvádoru | + | ====== Z jihu na sever Ekvádoru |
**1. 7.:** Abychom nevpadli rovnou do rušných měst Ekvádoru, začínáme zlehka vesničkou blízko národního parku Podocarpus. Ten je rozdělen na část vysokohorskou s nadmořskou výškou 2000+ a část tropickou okolo 1000 mnm. Šplhání do kopců už máme dost, a tak je volba jasná: radší krvelačné mouchy, hady a pavouky. Abychom se dostali do výchozího bodu, jedeme nočním autobusem z Peru, přes hranice do města Loja. Dle slečny na autobuovém nádraží bychom měli dorazit v šest ráno, což zní příjemně pro přestup na další spoje. Jako novinku mají plošně všechny autobusy v Ekvádoru zavedené měření povolené rychlosti a státní dohled. Pro cestující je nejvýraznějším prvkem informační panel zobrazující aktuální rychlost. Nevíme, jak přesně měření funguje, ale přinejmenším my se díky tomu dozvídáme o trvalém překročení povolené rychlosti. Dorážíme v půl čtvrté, což je na devíti hodinové cestě docela slušné zrychlení. | **1. 7.:** Abychom nevpadli rovnou do rušných měst Ekvádoru, začínáme zlehka vesničkou blízko národního parku Podocarpus. Ten je rozdělen na část vysokohorskou s nadmořskou výškou 2000+ a část tropickou okolo 1000 mnm. Šplhání do kopců už máme dost, a tak je volba jasná: radší krvelačné mouchy, hady a pavouky. Abychom se dostali do výchozího bodu, jedeme nočním autobusem z Peru, přes hranice do města Loja. Dle slečny na autobuovém nádraží bychom měli dorazit v šest ráno, což zní příjemně pro přestup na další spoje. Jako novinku mají plošně všechny autobusy v Ekvádoru zavedené měření povolené rychlosti a státní dohled. Pro cestující je nejvýraznějším prvkem informační panel zobrazující aktuální rychlost. Nevíme, jak přesně měření funguje, ale přinejmenším my se díky tomu dozvídáme o trvalém překročení povolené rychlosti. Dorážíme v půl čtvrté, což je na devíti hodinové cestě docela slušné zrychlení. | ||
Line 13: | Line 13: | ||
Odpoledne se vracíme do Zamory a jedeme autobusem zpět přes Loju ($3) až do města Ambato ($20). Cesta nám hraje do karet, autobus je pohodlný a dle slečny u okénka má trvat 14 hodin, přičemž bychom měli dorazit v krásných deset ráno. Opravdu nevíme, kde je chyba, ale odhad příjezdů v Ekvádoru se prostě nedaří. Dorážíme ve čtyři hodiny ráno a tentokrát je zrychlení ještě neuvěřitelnější. Co dělat ve čtyři ráno? Dáváme si horkou čokoládu a kuře s rýží a avokádem, může se to zdát zvláštní snídaně, ale tady (přinejmenším v Ambatě na autobusáku) je to populární. | Odpoledne se vracíme do Zamory a jedeme autobusem zpět přes Loju ($3) až do města Ambato ($20). Cesta nám hraje do karet, autobus je pohodlný a dle slečny u okénka má trvat 14 hodin, přičemž bychom měli dorazit v krásných deset ráno. Opravdu nevíme, kde je chyba, ale odhad příjezdů v Ekvádoru se prostě nedaří. Dorážíme ve čtyři hodiny ráno a tentokrát je zrychlení ještě neuvěřitelnější. Co dělat ve čtyři ráno? Dáváme si horkou čokoládu a kuře s rýží a avokádem, může se to zdát zvláštní snídaně, ale tady (přinejmenším v Ambatě na autobusáku) je to populární. | ||
- | **3. 7.:** Autobusem v půl sedmé konečně vyrážíme do Baňos, známé turistické destinace. Vesnička umístěná v tropických horách má v okolí spoustu treků, ale hlavně a především spoustu horkých pramenů (odtud | + | **3. 7.:** Autobusem v půl sedmé konečně vyrážíme do Baños, známé turistické destinace. Vesnička umístěná v tropických horách má v okolí spoustu treků, ale hlavně a především spoustu horkých pramenů (odtud |
{{gallery>: | {{gallery>: | ||
Line 32: | Line 32: | ||
{{gallery>: | {{gallery>: | ||
+ | |||
+ | {{ youtube> | ||
**Pozn měna v Ekvádoru: | **Pozn měna v Ekvádoru: | ||
+ | |||
+ | [[denik: | ||
+ | |||
+ | {{fbc>}} |