User Tools

Site Tools


denik:16_07_01

Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

Both sides previous revisionPrevious revision
Next revision
Previous revision
Next revisionBoth sides next revision
denik:16_07_01 [2016/07/08 04:26] transsibdenik:16_07_01 [2016/07/20 16:44] transsib
Line 1: Line 1:
-====== Z jihu na sever Ekvádoru bez přepadení ======+====== Z jihu na sever Ekvádoru za pět dní ======
  
 **1. 7.:** Abychom nevpadli rovnou do rušných měst Ekvádoru, začínáme zlehka vesničkou blízko národního parku Podocarpus. Ten je rozdělen na část vysokohorskou s nadmořskou výškou 2000+ a část tropickou okolo 1000 mnm. Šplhání do kopců už máme dost, a tak je volba jasná: radší krvelačné mouchy, hady a pavouky. Abychom se dostali do výchozího bodu, jedeme nočním autobusem z Peru, přes hranice do města Loja. Dle slečny na autobuovém nádraží bychom měli dorazit v šest ráno, což zní příjemně pro přestup na další spoje. Jako novinku mají plošně všechny autobusy v Ekvádoru zavedené měření povolené rychlosti a státní dohled. Pro cestující je nejvýraznějším prvkem informační panel zobrazující aktuální rychlost. Nevíme, jak přesně měření funguje, ale přinejmenším my se díky tomu dozvídáme o trvalém překročení povolené rychlosti. Dorážíme v půl čtvrté, což je na devíti hodinové cestě docela slušné zrychlení. **1. 7.:** Abychom nevpadli rovnou do rušných měst Ekvádoru, začínáme zlehka vesničkou blízko národního parku Podocarpus. Ten je rozdělen na část vysokohorskou s nadmořskou výškou 2000+ a část tropickou okolo 1000 mnm. Šplhání do kopců už máme dost, a tak je volba jasná: radší krvelačné mouchy, hady a pavouky. Abychom se dostali do výchozího bodu, jedeme nočním autobusem z Peru, přes hranice do města Loja. Dle slečny na autobuovém nádraží bychom měli dorazit v šest ráno, což zní příjemně pro přestup na další spoje. Jako novinku mají plošně všechny autobusy v Ekvádoru zavedené měření povolené rychlosti a státní dohled. Pro cestující je nejvýraznějším prvkem informační panel zobrazující aktuální rychlost. Nevíme, jak přesně měření funguje, ale přinejmenším my se díky tomu dozvídáme o trvalém překročení povolené rychlosti. Dorážíme v půl čtvrté, což je na devíti hodinové cestě docela slušné zrychlení.
Line 37: Line 37:
 **Pozn měna v Ekvádoru:** //Narozdíl od Pesos nebo Soles, Ekvádor má Dolary. A to na chlup stejné, jako jsou ve Spojených Státech. Hodnota měny je stejná, bankovky i mince jsou stejné také. Tedy téměř, Ekvádor vydává své 50 a 5 centy. Jsou velké a ekvádorské.// **Pozn měna v Ekvádoru:** //Narozdíl od Pesos nebo Soles, Ekvádor má Dolary. A to na chlup stejné, jako jsou ve Spojených Státech. Hodnota měny je stejná, bankovky i mince jsou stejné také. Tedy téměř, Ekvádor vydává své 50 a 5 centy. Jsou velké a ekvádorské.//
  
-[[denik:16_06_23|< Z Cusca a párty Inti raymi do Ekvádoru]]+[[denik:16_06_23|< Z Cusca a párty Inti raymi do Ekvádoru]] | [[denik:16_07_06|Kolumbie, karibské pláže a konečně vedro! >]]
  
 {{fbc>}} {{fbc>}}
denik/16_07_01.txt · Last modified: 2023/06/16 11:57 by transsib