User Tools

Site Tools


denik:16_05_19

Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

Both sides previous revisionPrevious revision
Next revision
Previous revision
Last revisionBoth sides next revision
denik:16_05_19 [2016/06/05 04:26] transsibdenik:16_05_19 [2016/06/05 05:29] transsib
Line 40: Line 40:
 {{gallery>:jam:denik:16_05_25}} {{gallery>:jam:denik:16_05_25}}
  
-{{ youtube>7R191yAITRU?small }}+{{ youtube>THVQDmoi3SM?small }}
  
 **26. 5.:** Dnešní plán: pelikáni. Zatímco včera jsme viděli jen pár nespolečenských kousků, dnešní laguny jsou pelikánů plné a máme je doslova, co by kamenem dohodil. :-) Jednoho až překvapí, jak jsou to zvířata činorodá a pohyblivá, ale to nejde s těmi ze ZOO čekajícími na pravidelnou krmi prostě srovnávat. Po laguně pokračujeme dál okolo sice neaktivní, ale kouřící sopky a dolů na začátek solné pláně. Tady se táhne železniční trať spojující bolivijské Uyuni a chilskou Antofagastu, ale vlak jezdí jen párkrát týdně a tak je to hlavně krásné místo na fotky kolejí mizejících kdesi v dáli. Krajina se naštěstí neustále mění (přejezdy jsou dlouhé) a dobře jde pozorovat bývalou vulkanickou činnost okolních kopců, viz foto krajiny posypané kameny, je neuvěřitelné, na jakou vzdálenost dokáže sopka své projektily vrhnout. Dnešní noc spíme přímo u solné pláni a to v budově postavené ze solných bloků. Je to trochu turistický tah, ale je fakt, že nazeřaná sůl se jako stavební materiál používá. Jdeme spát hodně brzo, zítra vstáváme v pět a jdeme mrznout při pohledu na svítání slunce. **26. 5.:** Dnešní plán: pelikáni. Zatímco včera jsme viděli jen pár nespolečenských kousků, dnešní laguny jsou pelikánů plné a máme je doslova, co by kamenem dohodil. :-) Jednoho až překvapí, jak jsou to zvířata činorodá a pohyblivá, ale to nejde s těmi ze ZOO čekajícími na pravidelnou krmi prostě srovnávat. Po laguně pokračujeme dál okolo sice neaktivní, ale kouřící sopky a dolů na začátek solné pláně. Tady se táhne železniční trať spojující bolivijské Uyuni a chilskou Antofagastu, ale vlak jezdí jen párkrát týdně a tak je to hlavně krásné místo na fotky kolejí mizejících kdesi v dáli. Krajina se naštěstí neustále mění (přejezdy jsou dlouhé) a dobře jde pozorovat bývalou vulkanickou činnost okolních kopců, viz foto krajiny posypané kameny, je neuvěřitelné, na jakou vzdálenost dokáže sopka své projektily vrhnout. Dnešní noc spíme přímo u solné pláni a to v budově postavené ze solných bloků. Je to trochu turistický tah, ale je fakt, že nazeřaná sůl se jako stavební materiál používá. Jdeme spát hodně brzo, zítra vstáváme v pět a jdeme mrznout při pohledu na svítání slunce.
Line 56: Line 56:
 Náš zájezd končí a my stojíme v městě Uyuni ponecháni napospas svému osudu. Od teď dál zas vše na svých bedrech, žádná připravená jídla ani svačinky. Nedá se svítit, pokračujeme! Náš zájezd končí a my stojíme v městě Uyuni ponecháni napospas svému osudu. Od teď dál zas vše na svých bedrech, žádná připravená jídla ani svačinky. Nedá se svítit, pokračujeme!
  
-[[denik:16_05_02|< Do divočiny a hor na severu Argentiny]]+[[denik:16_05_02|< Do divočiny a hor na severu Argentiny]] | [[denik:16_05_27|Letadlem přes blokády v Bolívii >]]
  
 {{fbc>}} {{fbc>}}
  
  
denik/16_05_19.txt · Last modified: 2016/08/29 21:57 by transsib