User Tools

Site Tools


denik:14_08_27

Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

Both sides previous revisionPrevious revision
Next revision
Previous revision
Last revisionBoth sides next revision
denik:14_08_27 [2014/09/02 03:54] transsibdenik:14_08_27 [2014/09/02 05:27] transsib
Line 1: Line 1:
-**Motorkou do Sapy**  - když už pořídit motorku, tak si jí také pořádně užít. Na lodi jsem potkal Kimmy z Kalifornie, která už jednu vlastní a chystá se vyrazit na trip do Sapy, to zapadá do mého plánu a tak se rozhodujeme vyrazit společně. Do Sapy se standardně používají dvě cesty - dlouhá západní přes město Son La a krátká na sever po silnici č. 70. My se rozhodujem odzkoušet něco nového a volíme zlatou střední cestu - silnici 32 jedoucí přes hory. Nenacházíme o této cestě moc informací, ale dle mapy se zdá být zajímavá. Ačkoliv na kilometry je cesta poměrně krátká, počítáme spíš se třemi dny, točí se okolo hor a jízda bude na dlouho.+**Motorkou do Sapy**  - když už pořídit motorku, tak si ji také pořádně užít. Na lodi jsem potkal Kimmy z Kalifornie, která už jednu vlastní a chystá se vyrazit na trip do Sapy, to zapadá do mého plánu a tak se rozhodujeme vyrazit společně. Do Sapy se standardně používají dvě cesty - dlouhá západní přes město Son La a krátká na sever po silnici č. 70. My se rozhodujem odzkoušet něco nového a volíme zlatou střední cestu - silnici 32 jedoucí přes hory. Nenacházíme o této cestě moc informací, ale dle mapy se zdá být zajímavá. Ačkoliv na kilometry je cesta poměrně krátká, počítáme spíš se třemi dny, točí se okolo hor a jízda bude na dlouho.
  
 **27. 8.** Vstáváme, jdeme vyzvednout zaparkované motorky a zkoušíme... koupil jsem naslepo a motorku vidím poprvé. Vypadá v pohodě a hlavně jde nastartovat, brzdy brzdí a světla svítí, to stačí. Hledáme přibližný směr kudy z Hanoe ven a poprvé se potýkáme s místní dopravou - každý tu tak trochu jede vlastním směrem a důležité je se držet někde v proudu motorek. Máme skoro prázdné nádrže (těžko přesně určit, měrky nefungují) a hledáme po cestě pumpu. Cena za benzín je asi 21kč/litr, takže celá nádrž vyjde přibližně na 120kč, vzhledem k dojezdu nejlevnější způsob přepravy. Cesta v Hanoi je neustálé zastavování a křižování s ostatními, poměrně brzy zjišťuji specifickou vlastnost motorky a to ztuha jdoucí zadní brzdu a naopak dokonale fungující přední - první pád, lehce naražená ruka a škráblá noha, no bez toho by to nešlo. :-) Po úspěšném čerpání již bereme silnici číslo 32B a s malými přestávkami jedeme do vesnice Yên Bái, která má ležet kousek od jezera. Kvůli hezčí a klidnější cestě se odpojujeme od hlavní a dál do vesnice pokračujeme podél řeky po okreskách. Silnice je trochu rozbitá, ale i tak jde udržovat pohodové tempo a fotit okolí. Doufáme v krásné ubytování na pobřeží jezera v Yên Bình, jenže nevědomi místní krajiny končíme na špatné - bažinaté straně jezera. Ubytováváme se v jednom ze dvou hotelů a po rychlém seznámení s místními jdeme spát, abychom mohli být znovu okolo šesté na nohou. **27. 8.** Vstáváme, jdeme vyzvednout zaparkované motorky a zkoušíme... koupil jsem naslepo a motorku vidím poprvé. Vypadá v pohodě a hlavně jde nastartovat, brzdy brzdí a světla svítí, to stačí. Hledáme přibližný směr kudy z Hanoe ven a poprvé se potýkáme s místní dopravou - každý tu tak trochu jede vlastním směrem a důležité je se držet někde v proudu motorek. Máme skoro prázdné nádrže (těžko přesně určit, měrky nefungují) a hledáme po cestě pumpu. Cena za benzín je asi 21kč/litr, takže celá nádrž vyjde přibližně na 120kč, vzhledem k dojezdu nejlevnější způsob přepravy. Cesta v Hanoi je neustálé zastavování a křižování s ostatními, poměrně brzy zjišťuji specifickou vlastnost motorky a to ztuha jdoucí zadní brzdu a naopak dokonale fungující přední - první pád, lehce naražená ruka a škráblá noha, no bez toho by to nešlo. :-) Po úspěšném čerpání již bereme silnici číslo 32B a s malými přestávkami jedeme do vesnice Yên Bái, která má ležet kousek od jezera. Kvůli hezčí a klidnější cestě se odpojujeme od hlavní a dál do vesnice pokračujeme podél řeky po okreskách. Silnice je trochu rozbitá, ale i tak jde udržovat pohodové tempo a fotit okolí. Doufáme v krásné ubytování na pobřeží jezera v Yên Bình, jenže nevědomi místní krajiny končíme na špatné - bažinaté straně jezera. Ubytováváme se v jednom ze dvou hotelů a po rychlém seznámení s místními jdeme spát, abychom mohli být znovu okolo šesté na nohou.
Line 13: Line 13:
 {{ :denik:denik5:sam_3162.jpg?200|}} {{ :denik:denik5:sam_3162.jpg?200|}}
 {{ :denik:denik5:sam_3168.jpg?200|}} {{ :denik:denik5:sam_3168.jpg?200|}}
 +{{ :denik:denik5:sam_3182.jpg?200|}} 
 +{{ :denik:denik5:sam_3206.jpg?200|}}
  
 **29. 8.** Prší a to ne ledajak, pravé monzunové období. Budík máme odvážně na pátou, ale při pohledu z okna odkládáme na další hodinu. Ne, že by pršet přestalo, ale déšť se alespoň trochu zmírnil. Oblékáme na sebe veliké pláštěnky a vyrážíme do deště. Nemusí se to zdát, ale i tak má cesta dobrou atmosféru. Opět stoupáme a nejvíce je to cítit na teplotě, ta může být okolo 18 stupňů, což v mokru a za větru není nic extra - zvlášť na nekryté ruce. Vše naštěstí spravují zastávky na kafe a nám se po pravé straně začínají rýsovat vysoké štíty hor. Po projetí vesnice Kè Cá odbočujeme doprava na přímou cestu do Sapy - nejvýše položenou silnici ve Vietnamu. Na té pokořujeme sedlo pod nejvyšší horou Fansipan měřící 3,143m. Vrcholek se nám bohužel zahlédnout nedaří a nakonec máme i trochu problém s pohledem před sebe, do deště se přidala neprohlédnutelná mlha. Do Sapy je to teď nicméně už jen kousek z kopce a my tak bez větších problémů dorážíme. **29. 8.** Prší a to ne ledajak, pravé monzunové období. Budík máme odvážně na pátou, ale při pohledu z okna odkládáme na další hodinu. Ne, že by pršet přestalo, ale déšť se alespoň trochu zmírnil. Oblékáme na sebe veliké pláštěnky a vyrážíme do deště. Nemusí se to zdát, ale i tak má cesta dobrou atmosféru. Opět stoupáme a nejvíce je to cítit na teplotě, ta může být okolo 18 stupňů, což v mokru a za větru není nic extra - zvlášť na nekryté ruce. Vše naštěstí spravují zastávky na kafe a nám se po pravé straně začínají rýsovat vysoké štíty hor. Po projetí vesnice Kè Cá odbočujeme doprava na přímou cestu do Sapy - nejvýše položenou silnici ve Vietnamu. Na té pokořujeme sedlo pod nejvyšší horou Fansipan měřící 3,143m. Vrcholek se nám bohužel zahlédnout nedaří a nakonec máme i trochu problém s pohledem před sebe, do deště se přidala neprohlédnutelná mlha. Do Sapy je to teď nicméně už jen kousek z kopce a my tak bez větších problémů dorážíme.
  
-Celkově nádherná cesta, déšť nebyl stálý a výhledy vše vynahradily. Čas od času jsme se na cestě potkali s místními sebevrahy - řidiči autobusů, či většími náklaďáky, se kterými je potřeba bojovat o každý kousek místa, ale nic vyloženě nebezpečného. Po vymotání se z Hanoe byla převážně kvalitní silnice a těch pár úseků bláta a děr šlo překonat. Podobnou cestu lze jedině doporučit. :-)+Celkově nádherná cesta, déšť nebyl stálý a výhledy vše vynahradily. Čas od času jsme se na cestě potkali s místními sebevrahy - řidiči autobusů, či většími náklaďáky, se kterými je potřeba bojovat o každý kousek místa, ale nic vyloženě nebezpečného. Snad největší překážku tvořili všudepřítomí vodní bůvoli a jejich pozůstaky na silnici. :-) Po vymotání se z Hanoe byla převážně kvalitní silnice a těch pár úseků bláta a děr šlo překonat. Podobnou cestu lze jedině doporučit. ;-)
  
 {{ :denik:denik5:sam_3221.jpg?200|}} {{ :denik:denik5:sam_3221.jpg?200|}}
Line 23: Line 24:
 {{ :denik:denik5:sam_3282.jpg?200|}} {{ :denik:denik5:sam_3282.jpg?200|}}
 {{ :denik:denik5:sam_3314.jpg?200|}} {{ :denik:denik5:sam_3314.jpg?200|}}
- 
  
  
denik/14_08_27.txt · Last modified: 2015/11/25 20:12 by 127.0.0.1