Hanoi 24. 8. krátce odpoledne - Konečně noční autobus, jak má být. Krátké zastávky na jídlo (polívka Pho), v noci klid a skvělý servis (dostali jsme pantofle). Do Hanoe dorážím okolo druhé a z nádraží beru bus číslo 8 do centra, stojí asi 8000 dongů, což je přiblližně 25x méně, než si říkají taxikáři, podle kterých žádný takový nejezdí. V centru se chystám ubytovat v Backpackers hostelu, kde se schází místní cestovatelská spodina. Jak následně zjišťuji, je plně obsazeno - to trochu kazí mé plány, ale ještě netuším, jak moc to změní průběh následujících dní. Přemýšlím co dělat a tak mířím do nebližší restaurace na jedno. Tam potkávám Henryho z Německa a s ním i další lidi z Anglie a Ameriky. Beru tip na jiný hostel a nakonec také na výlet na druhý den do Hallong bay - jede se na party boat s přespáním na lodi a pitím zdarma. Za $66 to jde přežít (později zjišťujeme, že cena je pro každého jiná).

Hallong bay 25/26. 8. je prostě nádherná. Ne nadarmo se ji říká oblast tisíce ostrovů, jsou doslova všude a my okolo proplouváme na lodi. Společně se skvělým jídlem, točeným pivem a dobrou společností je to velký zážitek. Odpoledne vyrážíme do jeskyně (kterých je tu nepočítaně) a na kajaky. Projet s kajakem pod horou a ocitnout se v malém jezeře uprostřed skal je prostě supr. Večer se trochu popíjí a plave okolo lodě, skoro nuda, není na co si stěžovat. ;-) Na lodi se dá v kajutách pohodlně spát a překvapivě i teče teplá voda. Ráno sedíme se skupinkou z Hanoe a dozvídám se, že ostatním výlet ve Vietnamu končí a odjíždí do jiných koutů jižní Asie. Mluvím i s Kim z Ameriky a z té vylézá, že potřebuje prodat motorku - že bych trochu změnil plány? Nakonec se dohadujeme na velice rozumné ceně $100 a já tak ve Vietnamu kupuji svoji první motorku! Ačkoliv se jedná od docela turistické místo, pořád je tu klídek a krásná příroda. Výlet do Hallongbay za jedna. :-)