User Tools

Site Tools


denik:14_07_21

Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

Both sides previous revisionPrevious revision
Next revision
Previous revision
Last revisionBoth sides next revision
denik:14_07_21 [2014/07/23 11:11] transsibdenik:14_07_21 [2014/07/23 12:16] transsib
Line 1: Line 1:
-**22. 7. Velká Čínská zeď** Dle původního plánu máme vstávat v pět a užít si ranní zeď bez turistů a v klidu. Vstáváme v deset a plán trochu měníme. Vyrážíme na část zdi pojmenované Mútiányú (postavené za dynastie Ming), snad ne tolik turistické. Víme, že se máme přepravit autobusem 916 do města Huráiróu a odtamtud kamsi ke zdi. Velmi snaživá průvodčí nás směřuje do autobusu 980, který je přímý a mnohem rychlejší, supr! Po hodině dorážíme na místo - velice rychle, ale bohužel trochu špatně. Chytáme nejbližší auto a po 20 minutách smlouvání (několikrát odcházíme a řidič nás autem dohání) jedeme další hodinu již do správného cíle. Zeď je skvělá a hlavně prázdná, zvolili jsme dobře. :-) Procházíme se do večera a užíváme výhledy. Je fakt velká a vysoko položená, stavba musela být náročná. ;-)+**22. 7. Velká Čínská zeď** Dle původního plánu máme vstávat v pět a užít si ranní zeď bez turistů a v klidu. Vstáváme v deset a plán trochu měníme. Vyrážíme na část zdi pojmenované Mútiányú (postavené za dynastie Ming), snad ne tolik turistické. Víme, že se máme přepravit autobusem 916 do města Huráiróu a odtamtud kamsi ke zdi. Velmi snaživá průvodčí nás směřuje do autobusu 980, který je přímý a mnohem rychlejší, supr! Po hodině dorážíme na místo - opravdu velice rychle, ale bohužel do úplně jiného města. Chytáme tedy nejbližší auto a po 20 minutách smlouvání (několikrát odcházíme a řidič nás autem dohání) jedeme další hodinu již do správného cíle. Zeď je skvělá a hlavně prázdná, zvolili jsme dobře. Procházíme se do večera a užíváme výhledy. Je fakt velká a vysoko položená, stavba musela být náročná. ;-)
  
 **22. 7. Nádraží je v Pekingu více** Ze zdi bereme stopa tentokrát již správně do Huráiróu a dál autobusem do Pekingu. Stíháme tak akorát, ještě si dáváme sprchu v hostelu a vyrážíme na cestu do Xi'anu - není nad to mít hostel přímo naproti nádraží. Zvláštní je, že když chceme dovnitř, posílají nás od jednoho okénka k druhému. Nakonec nacházíme alespoň trochu anglicky mluvícího příslušníka policie a ten nás informuje, že vlak jede z druhého nádraží. Máme asi 20 minut a nastává souboj s časem. Bereme první taxi a připlácíme za spěch - musíme uznat, že taxikář se opravdu snaží a dorazit včas bere jako otázku své osobní cti. Taxikář nás dovést stíhá, my vlak bohužel už ne, no nedá se nic dělat. Lístky jdou naštěstí zdarma vyměnit a nás čeká osmi hodinové čekání na další vlak zarezervovaný jako místní specialitu - seatless. Jdeme na pivo a o "seatless" zas příště. ;-) **22. 7. Nádraží je v Pekingu více** Ze zdi bereme stopa tentokrát již správně do Huráiróu a dál autobusem do Pekingu. Stíháme tak akorát, ještě si dáváme sprchu v hostelu a vyrážíme na cestu do Xi'anu - není nad to mít hostel přímo naproti nádraží. Zvláštní je, že když chceme dovnitř, posílají nás od jednoho okénka k druhému. Nakonec nacházíme alespoň trochu anglicky mluvícího příslušníka policie a ten nás informuje, že vlak jede z druhého nádraží. Máme asi 20 minut a nastává souboj s časem. Bereme první taxi a připlácíme za spěch - musíme uznat, že taxikář se opravdu snaží a dorazit včas bere jako otázku své osobní cti. Taxikář nás dovést stíhá, my vlak bohužel už ne, no nedá se nic dělat. Lístky jdou naštěstí zdarma vyměnit a nás čeká osmi hodinové čekání na další vlak zarezervovaný jako místní specialitu - seatless. Jdeme na pivo a o "seatless" zas příště. ;-)
denik/14_07_21.txt · Last modified: 2015/11/25 20:12 by 127.0.0.1